Barbro S

Fototriss - Less is more
Dags att trissa igen och Helena fortsätter med uttrycken. Idag är det "Less is More" vilket inspirerar mig betydligt mer än förra veckans utmaning som jag fann väldigt svår. Stor hjälp fick jag också av att titta in på "Less is more-gruppen" på Flickr. Eftersom vi här i norr har gott om den vita varan snö så gick jag ut på Ersbodaängarna igår för att leta motiv.

Helt lätt var det inte att finna den rena ytan som jag ville ha för att förmedla rätt känsla men efter lite beskärning fick jag till dessa tre motiv. Först en ensam fjäder (troligtvis kaja eller kanske korp) övergiven i snön.

Den myckna snön i sig gör ju mjuka former längs promenadstråken. Dessa fann jag spännande.

Dagen var gråmulen och som ni ser räckte inte ljuset till. Så här mörkt var det inte men blev efter bearbetning.

Den sista bilden, målet, visar att det ännu är långt till fotbollssäsongen.

Vilket kanske är tur så föreningen hinner reparera näten:).

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Cecilia Artista

Härlig tolkning! Gillar f a den andra bilden med den vackra snöformationen!

#2 - Ingalill

Jösses! Så mycket snö. Härligt triss :)

#3 - Maboe

Fin tolkning!

#4 - LEna Norgren

Härliga tolkningar och målet får mej att känna vemod, vi får hoppas att det blir nya maskor i det nätet!!!!!

#5 - Misswhatsit

Det blev en fin triss! Mittenbilden gillar jag allra bäst:)

Ha en fortsatt skön söndag!

#6 - Barnens Hjältar

Oj vad snö! Här har vi lite mindre av den varan :-)

#7 - judotter

Snön bäddar in och gör bilder minimalistiska.

Den mittersta bilden är böljande!

#8 - Lotta

Fina bilder och jag gillar verkligen mittenbilden, så härligt ljus.

#9 - Anita A

Härlig tolkning och fina, rena snöbilder!

#10 - JohannaDesign

Fina bilder! Vänligen Johanna

#11 - WordsAreJustANumber

Beautiful snow photos - and wonderful approach to the "less is more" theme!

#12 - Jah Hollis

Vintriga och fina bilder som passar temat utmärkt.