Barbro S

Fototriss - Ränderna går aldrig ur
Äntligen har Fototrissutmaningarna kommit igång igen efter juluppehållet, men vilket tufft ämne vi får börja med. Ett av många uttryck som tydligen blir ett återkommande tema, nämligen "Ränderna går aldrig ur". Längesen man använde och hörde det i dagligt tal även om det är bekant.

Min första tanke var konkret, en zebra, men var finner man en sån på våra kyliga norra breddgrader? Sen gick tankarna till olika människor som beter sig på ett visst yrkesmässigt vis fast många år gått sen de slutat sina arbeten. Även det i princip omöjligt att fånga på bild med kort varsel.

Så jag tog med mig kameran denna molniga och tidvis lätt snöflingedalande dag för spontana infall. Så här blev det:

Denna lilla elefants ränder går aldrig ur då den är symbol för ett företag som säljer färg.

Så fort ränderna bleknar och är på väg att gå ur fylls nog färgen på igen.

Vi besökte idag en ram- och konstaffär där jag fotograferade häftiga ramar i rader, men de får inte vara med här då jag i dörren bredvid fann denna nyhet: en badtunna i  nytt utförande.

De ränderna ligger i karet och går alltså aldrig ur :).

Här är det en man som går och går.

En riktigt kändis, Herr Gårman, som går på ränder som aldrig går ur, inte heller han kommer någonvart:).

Lite krystat, kanske, men vad gör man när inspirationen tryter? Det ska bli väldigt spännande att se andras bidrag som ni finner här.
#1 - Benita

Jag tycker din tolkning är riktigt bra.

#2 - Pumita

Påhittig och rolig triss! Elefanten är riktigt söt.

#3 - Lotta

Tyckte först temat var knepigt men efter en stund hittar man verkligen ränder i det mesta!

Ha det gott.

/Lotta

#4 - Ingalill

Gillar sista bilden :)

#5 - Hanna

Bra tänkt och kul med kontrasterna från konst till "vardagskonst" med skylten. Toppen!

#6 - Axart

Fin triss, och visst är de fina badkaren, jag har också varit och tittat på dem.



Ha en fin dag/AX

#7 - Misswhatsit

Fyndig triss! Badkaret blir favoriten:)

Ha en skön söndag!

#8 - Anni

Visst är väl det charmen med trissen, att alla tolkar temat på sitt sätt! Jag tycker att din herr Gårman var ett superbt val idag!

#9 - skogsfrun på dal

Skojig triss, gillar herr gårman i snön, snö längtar vi efter här nämligen;-)



ps min triss måste vara urdålig, 12 besökare från fototriss som inte kommenterat:-(

#10 - Barnens Hjältar

Håller med, tycker med detvar svårt men du lyckades jättebra!

#11 - Anita A

Skön kombination i din triss och som flera sagt; det var svårt den här gången!

#12 - Karoleen

Dom där badtunnorna är helt underbara, jag skulle så gärna vilja ha ett sittbadkar. Jag tror att det skulle vara mycket mer praktiskt än ett vanligt badkar och så tar det nog mindre plats! Härlig triss!

#13 - SigridfraEnget

Riktig bra tolkat, tycker jag.

#14 - Nacka 144

Bra tolkning tycker jag med.

#15 - Jah Hollis

Du fick ju ihop en bra randig triss.

#16 - Carola (Stolt Mamma till sju)

Helt perfekt ju...

Kanon.