Barbro S

Tisdagsbrått
Det får bli ett kort snabbinlägg i dag också. Mer hinns inte med innan jag ska in till staden och besöka min atelje som förra veckan förblev obesökt. Jag vill komma igång med målandet och till det krävs visst lite ansträngning.

Annars skulle jag nog helst vilja göra som katten min. Kura ihop sig i något mjukt och glida iväg i drömmar.

Desirée vilar på lammskinnet jag fick i julklapp. Hon brydde sig först inte alls om det i några veckor. Sen fann jag henne klösande och bitande på pälsen men nu har hon alltså kommit till ro och finner skinnet behagligt mjukt att vila i.

Det blå benet som stör i fotot är min uppställda strykbräda som jag nyttjat flitigt då jag bytt från julgardiner till vintervanliga.

Vi var sju UMEGängare som såg Simon och ekarna på bio i lördags efter att vi fikat en stund på Café Station. Det verkade som om alla gillade filmen men jag var inte helt såld. Lite för tung där i slutet, speciellt musikmässigt. Jag märkte hur jag slappnade av när jag kom ut från bion. Vackert filmat och berörande, javisst, men också lite plottrig då så mycket skulle finnas med från boken. Historien skulle ha vunnit på att begränsas, tycker i alla fall jag.

Jag läste boken på 80-talet och var helt förälskad i alla Marianne Fredrikssons böcker då. Men nu vet jag inte och så ska det väl också vara, att man förändras, menar jag, och tycker om olika saker över tid.

En katt till. Lilla blyga Tusse i baljan! Fast han egentligen inte alls är liten, men kanske ändå lite blyg när det kommer besök:).

Tur att det finns lite kattbilder att tillgå när jag inte fotograferat på ett tag. Nu måste jag rusa till bussen.