Barbro S

Älgmöten
I söndags besökte vi Älgens Hus bortanför Bjurholm och så småningom ska jag blogga ordentligt om hela dagen men nu visar jag bara lite bilder på älgarna vi mötte.

Vi fick börja med de små kalvarna mellan två och fyra veckor gamla.

Alla får de namn på samma bokstav och i år är det M. Här ligger då Måns eller Molly eller någon av de andra vars namn jag glömt.

Jag fick klappa dem alla men här är jag och Måns (tror jag).

Älgens Hus är vackert beläget med Balberget i bakgrunden.

Sen var det dags för de lite större djuren. Först mötte vi en ettåring som redan vilade i hägnet,

men raskt reste sig upp och kom till pappa Christer som bjöd på lövruska.

Han ropade bortåt ängarna för att locka på dem och vips kom en till.

Också det en ettåring med namnet Laban. Ser de tufsiga ut beror det på att de håller på att byta päls.

Till sist kom stoorn, fyraåringen Isak. Tyvärr blev den bilden lite suddig. Jag kände mig faktiskt inte alls rädd men möjligtvis darrade min hand ändå lite inför tjurens mäktighet.

Jätteroligt och spännande var det och jag tog massor bilder förstås. En del av dem kommer i kommande blogginlägg.

Ha en skön midsommarafton! I år har de faktiskt lovat hyfsat väder. Jag minns fjolårets midsommarafton då vi satt ute i gråfuktmolnig kväll med inslag av strilregn. Minns ni?