Barbro S

Fototriss- Lugn & Ro
Jag funderar lite hur Helena egentligen har det som förra veckan gav oss temat Gammal och nu Lugn & ro:)? Det är inte alls vad jag förknippar med denna försommartid när allt spirar och växer med otrolig kraft. Nu händer så mycket i naturen, nu händer så mycket i mitt eget liv, nu är det inte så ofta lugn och ro men i alla fall så har jag hittat tre bilder som bör passa temat.

Ikväll har jag varit på fest med härliga UMeGänget på Mariedal. Vi var inte så många, bara 11 personer och kanske därför var det så mysigt avspänt och fin stämning. Här är Maggan som i lugn och ro avnjuter välkomstdrinken, mousserande vin, med en godisjordgubbe istället för de äkta bären som jag längtar efter.

Senare på kvällen var det dags för likör till kaffet och nu är det Berit som njuter i lugn och ro av antingen Amarula cream eller en ny ekologisk likör med fruktig flädersmak, Holler organic, i fin silverkopp.

Resten av festbilderna förmedlar nog icke lugn och ro med dans, charader och andra lekar så jag växlar över till en av mina sambos istället.

Hon låg där i sin fåtölj och slickade sig i lugn och ro men när jag kom med kameran kom hon av sig och blundade för hon vet att den där fyrkantiga saken ofta bländar med sin blixt:).

Fler bidrag på temat finner ni hos Fototriss.

#1 - Mormor

Morsom triss.

Må nok si jeg foretrekker bildet av katten.

God natt.



itt bidrag:

http://www.starbear.no/mormor/2012/06/10/fototriss-181/

#2 - Anonym

Lugn och ro kan betyda mycket... Katter kan verkligen konsten att koppla av!

#3 - Maboe

Så nydelig katt!

#4 - Beppan

Så försvann mina uppgifter och jag blev "anonym"...

#5 - Maria

Fint trissat! Din kissekatt blir min favvis, såååå söt :)

#6 - Tina´s PicStory

very peaceful pics! :)

#7 - Pysselfarmor

Härlig triss och jag tror jag är med på ett hörn och säger skål!

#8 - Anita A

Mysiga lugn och ro bilder!

#9 - Anneli - A'la Foto

Sicken söt liten padda! EN katt kan verkligen det där med lugn och ro! :O))



Ha en underbar söndag!

#10 - Hanna

Alltid kul att umgås med trevligt folk, då slappnar man av och blir lugn. Katter är för härliga, speciellt när de ligger i knät och spinner :0)

#11 - Ingalill

Vilken söt katt :) Ser ut som hon ler!

#12 - KajsaLisa

Som du själv skrev, att helt organiserat bara vara tillsammans, skapar lugn och ro. Fin triss.

#13 - Jah Hollis

Fina bilder med avslappnad stämning i. Jordgubbar sålde de på Värnhemstorget här i Malmö i dag, men jag skjuter upp den premiären några dagar till.

#14 - ormbunke

Härligt med en liten fest. Tack för din kommentar.

#15 - Hedwig

en lugn fest med gänget är aldrig fel. Kul att du fick en avkopplande kväll.

#16 - Erik Semlan

Att träffa folk kan ge ett visst lugn, på sitt sätt. Kanske en lugn fest så där i början? Klokt av katten att blunda, så hon inte blev bländad av blixten. Katter kan konsten att ta det med ro, de kan koppla av. Härlig bild.