Barbro S

Fototriss - Småkryp
Trissen har ett roligt ämne denna vecka, nämligen småkryp. Två helt nya bilder har jag från stugvistelsen. Först en glänsande bagge som kröp på altanräcket.
Sen har sjön den senaste tiden invaderats av dessa små som vandrar i mängder vid brygga och båt. Heter det vandrar när de simmar i vattnet??
Det är paddyngel, inte grodyngel som ju är det första man tänker på, eller hur?
 
Min tredje bild kommer från ifjol sommar och den är till och med lite ekivok:) eftersom jag inkräktade på deras kärleksstund. En rolig insekt detta som går snabbt på tunntunna höga ben. 
Jag har faktiskt en liten bok om småkryp så jag ska försöka leta rätt på den här insekten och se vad den kallas.
 
Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss. Trissen tar nu sommarlov och återkommer i augusti men vi får trissa vidare på samma tema hur många gånger som helst. Det kanske jag gör om jag hittar fler roliga småkryp i min omgivning.
 
#1 - Matts

Visst é dé härligt med småkryp...
Väl 3:ssat...

Vh

#2 - Lotta

Vilken fin triss, paddynglen blir verkligen min favo.
Ha en skön sommar.
Lotta

#3 - Maria

Superfina bilder i en härlig och fin triss!
Ha en fin sommar!

#4 - Lissen

Den översta baggen riktig snygg, med sin glänsande färg.

#5 - Pysselfarmor

Oj så många yngel! Det måste ha varit mycket "paddsång" under våren :-))

svårt att säga bara så här "via" bilder, men den första KAN vara en i familjen jordlöpare och den sista KAN vara en ekbarkbock....

#6 - Axart

fina krypbilder, bra trissat!
Ha en fin somnmar/AX

#7 - Lena och Tommy

Finfina småkryp hos dig!