Barbro S

Fototriss-Utsikt
Utsikt är veckans fototema och sådana är det inte direkt svårt att finna. Ska den vara riktigt vacker blir det förstås svårare men jag siktar på intressant:), i alla fall mina två första bilder.

Umeå ska vara Kulturhuvudstad 2014 och pga det byggs och förnyas det i staden. Nere på kajen har man tagit bort en massa parkeringsplatser för att bygga ett nytt kulturhus, Kulturväven ska det heta. Så här ser den utsikten ut idag, en byggarbetsplats med hus som ser ut att vackla runt om.

Huset längst till höger är det anrika Stora Hotellet som jag en gång har arbetat på men inte så ofta just i den byggnaden. Hotell är också det högsta huset, Scandic Plaza, av betydligt nyare modell.

Nu har jag gått in genom gallren och då rätar husen upp sig något.

Nä, jag har bara stoppat in kameran genom gallerspjälorna:). Till vänster utsikt mot Tegsbron som byggdes 1949 över Umeälven. Även den utsikten är nu ganska skräpig men det kommer att bli fint i mitten på år 2014 om allt går som det ska.

Jag var nere på kajen för att åka på utflykt med UMeGänget upp till Hamptjärnsstugan som dagen till ära serverade våfflor. Min tredje utsiktsbild kommer därifrån och lååångt borta anas stadens hus, men närmast är en mast av något slag.

En solig dag lockade många besökare och skönt var det både utomhus och inne när vi inmundigade våfflorna med jordgubbssylt och grädde:).

Fler bidrag på temat Utsikt hittar ni hos Fototriss.
#1 - Britten

Lät ju inte dumt med våfflor och jordgubbssylt och grädde. Fin triss :) Ha en bra kväll!

#2 - Anna ..tassar in..

Oj ja då satsas det för fullt kan jag tro på Kultur inför det året..:) så härligt..vackra stadsdelar är berikande.



Mmmmm våffeldan' förpliktigar..:) mums

#3 - Kicki

Vilka härliga färger du bjuder på i de första bilderna! Huset lutar som tornet i Pisa i den första:)

#4 - Beppan

Ska bli intressant att se resultatet av dessa byggnationer!

Härligt med utflykt och våfflor! Perfekt sysselsättning en dag som denna... :-)

#5 - Rajson

det blir nog säkert väldigt fint där till slut!

Gott med våfflor och denna utsikt gör det ännu goare!

#6 - Mormor

Flott triss.

Man skal ikke endre posisjon mye, for det blir en annen utsikt.

ha en god kveld.

#7 - Karoleen

Vackert! Gott med våfflor - mums!

#8 - Emelie

Hoppas det blir fint när det är färdigt =)