Barbro S

Kalas
Förra helgen bjöd också på litet släktkalas. Det var min brorsons fru som hade födelsedagskalas hemma i fina huset på Backen som de för inte så länge sen flyttat in i. Här är födelsedagsbarnet som bjuder på äkta champagne och snittar i det fräscha nyrenoverade köket.

Masse heter den goda drycken. Som tur var fick jag skjuts dit och blev sen hämtad så jag fick för en gångs skull smaka av bubblet. Jag brukar alltså oftast ha egen bil till släktträffarna.
 
L förärades en likadan bastumössa som maken fick för ca en månad sen då det var hans tur att bli ett år äldre. Nu kan de båda sitta i bastun och beundra varandras huvudbonader:).

Presenten hon är på väg att öppna minns jag inte vad den innehöll men av mig fick hon fina kaffekoppar med fat och assietter.
 
Efter den eleganta inledningen bjöds vi på middag med kött för de flesta men portermarinerat quorn för mig och en vegetarian till med en sås helt ljuvligt god:). Efterrätten var smarrig tiramisu och läckert hembakat kaffebröd.

 
Jag känner mig som en ganska tråkig bloggare nu för jag har inte så mycket att berätta. Visst händer det saker men nu har jag en manvän (pojkvän känns lite fel när han passerat de 60:)) att prata med mest varje dag. Det var faktiskt en av de saker jag önskade mig med en relation; att ha någon att småprata med om allt som händer, det man ser i tidningen, på TV, på facebook m.m. och min önskan är nu uppfylld. Men det innebär också att bloggen lite mister sin dragningskraft, gissar jag, då jag liksom  inte behöver prata av mig här.
 
Fortfarande är det roligt att få visa sina bilder i alla fall. I helgen finns det snöskulpturer att fotografera och så invigs den samiska veckan. Jag kanske inte hinner med allt men man vet aldrig säkert:). Denna vecka har varit full av härlig takdropp och smältande gångbaneisar men nu ikväll är det minusgrader igen efter två dygns plusgradiga temperatur.
 
Ha en trevlig helg, kära läsare, så hörs vi senare.