Barbro S

Fototriss - Ny
Dags för Fototriss igen och ämnet för veckan är Ny. Det krävdes lite funderingar under dagen och att ta tillfället i akt när något nytt dök upp.

På min väg till eftermiddagens träff med UMeGänget stötte jag på denna figur på en liten byggnad som är alldeles ny. Figuren alltså, inte byggnaden:).

Ett litet spöke, inte lika söt som Laban men nästan, tycker jag. Någon har fått för sig att måla morötter lite överallt i staden men spöken har jag inte sett förut.

Vi träffades 7 personer för att bowla och tre till för att heja på oss. De senaste gångerna har jag hamnat sist men nu hände något alldeles nytt. Jag slog två strike efter varandra och även i övrigt fick jag bra poäng. Jag fotograferade först poängtavlan men visst är denna bild lite roligare?

Nytt är att jag hade hittat ett bra klot som passade till mina relativt svaga armar och att jag lyckades komma upp över 100 poäng (totalt 135) vilket jag aldrig har gjort förut. Ny lycka:)!

Min tredje bild blir på en alldeles ny docka som jag köpte på rea i en fin leksaksbutik i Verona.

Som ni ser är det Snövit och den ska jag skicka till mitt fadderbarn Fetiya i Etiopien. Man får bara skicka platta kuvert, alltså inga paket, men det ska nog gå att pressa ihop denna nya, mjuka tygdocka i ett vadderat kuvert.

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Mormor

Fadderbarnet blir nok henrykt.

Putt dukken i en plastpose og trekk ut ludten, da blir det veldig flatt.

Fin triss og gratulerer med ny "pers"

Ha en flott søndag



http://www.starbear.no/mormor/2012/05/13/fototriss-del-177/

#2 - Ingalill

Så vacker snövit, hon kommer att bli jätte glad :)

#3 - Lisbet

Bowla är kul, spöket är läckert och Snövit blir en perfekt present.

Ha en skön söndag

#4 - Leena

Kul triss!

SV: jo nog blir jag lite stressad oxå att ha dessa bokhögar olästa;)

Bra dag!

#5 - Mia

Vad bra du tolkat trissen .

#6 - Tant Otto

Fin NY triss...Snövit..va glad ditt fadder barn ska bli :)

#7 - Rajson

Ibland det var kul om någon spökar till det liiite,bara det inte blir för mycket!

Ha det gott!

#8 - Jah Hollis

Det är bara att gratulera till nya poängrekordet. Fin triss.

#9 - Misswhatsit

En rolig och fin triss. Grattis till rekordet!

Ha en skön kväll!

#10 - SigridfraEnget

Jättefin triss!

#11 - IngerJessicaMarie

Härlig tolkning!! Gissar att fadderbarnet blir glatt överraskad av detta tilltag att skicka platt docka=)). Hejja hejja!! =))