Barbro S

Fototriss - Linjer
Jag hade hoppas på tema ljus då jag igår var ute och vandrade bland Höstljusinstallationerna i Umeå men sån tur hade jag inte. Temat denna vecka blev Linjer vilket gjorde att jag återvände till Milano där jag fann tre bilder som kan stämma in på temat.
 
Bredvid Duomen finns en magnifik galleria med detta vackra kupoltak som bildar linjer åt alla håll.
Nästan som en jättelik spindel, eller hur, fast med betydligt fler ben än åtta:)?
 
Överallt i norra Italien såg vi el- och kraftledningar och Milano var inget undantag.
Ledningarna bildar korsande linjer i luften. 
 
Till sist en spårvagnslinje:).
Inte helt lätt att få ihop trissen men det gick med viss fantasi:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Eva Trillian

Första bilden är ju häftig. Vilken kupol!
När jag tittar på de andra två slås jag av hur lite ledningar vi har i "luften" här i Sverige.. och hur mycket säkrare det känns ;)

#2 - Ninni

Helt underbara linjer och bilder....=)
Ha det bra !

Kram Ninni

#3 - Anna-Lena

Fin triss. Den översta sugs man verkligen in i.

#4 - Maria

Härlig och fin triss!
Första bilden är riktigt häftig.
Ha en bra dag!

#5 - KajsaLisa

Fina stadsmiljöer. Den första är min favorit, du fick in en svindlande känsla genom att ta bilden lite snett.

#6 - mia

Fin triss.

#7 - Mias MIx

Här var det många linjer! Gillar första bilden bäst.
Tack för din kommentar hos mig :)

#8 - Tomtan

VAcker och varierande triss!!!

#9 - Bertil

Härliga trissbilder från Milano !

#10 - Gunvor

Fin triss. Det var verkligen många linjer i dina bilder.Smart!

#11 - Anneli - A'la Foto

Vackra bilder! Särskilt den första...den blir min favorit!
Ha en skön vecka!

#12 - et lite ØYEBLIKK

Flotte linjer fra Milano,- fantastisk flott det kuppeltaket i første bildet!
:)

#13 - Annie

Oj, vilken maffig och fin kupol! :-D

#14 - Linnéa

Det var härliga linjer du visar. Din fantasi är det då inget fel på. Snyggt.

Ha en bra vecka!