Barbro S

Fototriss - Ett motiv-på tre sätt
Veckans nya trisstema är att fotografera ett motiv på tre olika sätt. Jag väljer att hålla mig kvar i Italien där jag var förra helgen vid Gardasjön bl.a. Denna borg som ligger i fina Sirmione uppfördes av Scalafamiljen som äger de flesta slotten runt sjön.
 
Först fotograferade jag slottet som bakgrund till vår guide, Sölve (det ska vara norskt ö), som var väldigt trevlig och mycket kompetent.
Här betonar hon hur viktigt det är att vi kommer i tid när vi ska mötas här om ett visst antal timmar och gemensamt gå till bussen.
 
Sen går jag runt borgen och upptäcker en rolig detalj med alla fåglar som dekorerar tornen.
Inte direkt någon ovanlig art men fint ändå:).
 
En stund senare kommer en kajak glidande över vattnet. Kajakpaddling som jag längtar efter att lära mig om jag törs och som min systerdotter redan lärt sig och utövar både till havs och på sjön där de har stugan.
Jag tog fler bilder av slottet också men tre räcker ju till mitt fototrissande. 
 
Fler bidrag hittar ni här.
#1 - ormbunkeormbunke

Så lika motiv men ändå omväxlande. Ha en bra söndag

#2 - Eva

Verkligen tre helt olika bilder på samma motiv! Bra trissat!

#3 - Maria

Fin och härlig triss!

#4 - Anneli - A'la Foto

Vad fint fåglarna sitter på muren...som konstverk!

Ha en skön söndag!

#5 - 40plus

Fina bilder på ett historiskt motiv. Jag gillar mittbilden med måsarna bäst!

#6 - Lotta

Härligt! Mittenbilden är så kul. Roligt att du upptäckte dem :)

#7 - Steffe och Ingrid

Härliga bilder från det vackra Italien. Sista bilden är läcker med kanoten som en extra färgklick.

#8 - Ingegerd

Snyggt trissat! Gillar mittenbilden bäst! Kul med fåglarna! :-)

#9 - cat

Ser ut som en fantastisk plats! Jättefina bilder alla tre :)

#10 - Ingalill

Så läckert fåglarna sitter i mitten bilden :)

#11 - Misswhatsit

Vackra bilder från en härlig plats!

#12 - Anita A

Vilken pampigt Slott! Kul med alla fåglarna.

#13 - Hanna

Härligt ljus i dina bilder. Gillar att guiden håller i en ballong för att markera var hon är ;0) Vackra Italien... ja om man vore där.

#14 - Anna ..smyger in..

Ja du den lilla medeltida staden är det guld att ha fått sett..min kamera gick varm kan jag säga..precis som din..härliga bilder.

#15 - Marit Johansson

Fina bilder, ett eget slott skulle man ha!

#16 - madelein - sexbarnsmamma

Läckra bilder! Ha en fortsatt fin söndag!

#17 - Bringebruden

Mellanbilden är ju läcker med fåglarna! Den sista bilden är speciell med den moderna kajaken, den gamla borgen och det eviga kretsloppets vatten som förenar de båda...

#18 - Ninni

Vilken härlig triss och underbara foton...=)

Trevlig kväll !

Kram Ninni