Barbro S

Italien igen!
Hej, kära läsare. Har ni saknat mig? Jag hann inte förvarna innan jag reste iväg på en fyradagarsresa till  Verona igen. Faktiskt en likadan resa som jag gjorde i våras men nu med min systerdotter som resesällskap. 
 
Jag kom hem vid femtiden idag och har nu packat upp det mesta, vilket känns skönt. Jag är som ni förstår ganska trött men lite blogg blir det. Vädret var sisådär. Jämfört med här i Umeå var det förstås jättebra men jag hade önskat fler soltimmar. Här äter vi i alla fall lunch utomhus i solen vid stranden av Gardasjön.
Det ser väl inte så dumt ut? Platsen heter Lazise och där var vi aldrig i våras. En vacker by/stad som jag kommer att visa mer av senare.
En stilla hamn, en kyrka, lite gränder och en massa turister men ändå hördes mest italienska tungomål i kvarteren där vi gick. Det var/är ändå lågsäsong.
 
Nu ska jag dricka kvällste, slappa framför TV:n och umgås med katterna tills John Blund kommer. Det lär nog inte dröja så länge:). Ha det så gott!