Barbro S

Fototriss - Mönster
Nu är det tävlingsdags igen i  Fototriss och temat är Mönster. Man kan vinna fototavlor eller fototapeter från Photowall från egna bilder.
 
Jag började med att fotografera olika tyger hemma, sen mönstrade klädesplagg hos min omgivning och en mönstrad (!) hund innan jag kom till udden vid Bäcksjön och såg naturens mönster.
 
Lavar av alla de slag bildar fina mönster på stenar och träd som här på en tallegren.

På stenarna är det ofta kartlaven som bildar spännande mönster.

Efter lavarna kommer också mossor av olika slag som är med och bildar nya mönster.

Längst upp anas lilla Sixtens nos, hunden vars päls också hade mönster:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Eva

Naturen slutar aldrig fascinera!
Vackra mönster!

#2 - Maria

Sååå fin triss med naturens egna mönster!
Ha en fin söndag!

#3 - Marit Johansson

Ja visst är det snyggt med naturen egna mönster!

#4 - Beppan

Naturligt - och så vackert!!

#5 - Maboe

Vi har tenkt likt!

#6 - Misswhatsit

Underbara naturbilder med vackra mönster! :)

#7 - Åke

Vår natur är underbar! Mycket fint fångat ;)

#8 - Karoleen

Härliga mönster du har hittat ute i naturen. Naturens mönster är otroliga.

#9 - Thorgun

Naturen är bäst! Och jag tycker INTE dina mönster är mossiga ;)

#10 - Anna ....tassar in..

Naturligtvis har naturen finfina mönster..du har hittat rätt. :)

#11 - Hanna

Vackert med naturens eget mönster, så som det formats genom åren. En stämningsfull och fin triss.

#12 - Anitas Blogg - Malta

Spännande mönster du fångat i naturen. Höll nästan på att missa Sixtens nos ;-) Ha en bra vecka och lycka till i tävlingen.

#13 - anemonen

Naturliga mönster är alltid vackra. Man måste bara titta lite närmare ibland.

#14 - Oldmolly

Naturen kan man alltid lita på.

#15 - Kerstins foto

Japp, vi har tänkt på samma sätt du och jag. Jag tänkte först ta mossa men tog några andra grejer istället. Mina bilder togs i Hössjö. :)

#16 - Kerstins foto

Glömde ju säga att det var en fin triss hos dig. :)

#17 - Maria

Hej!
Tack för kommentaren på min triss.
Det gröna på de två sista bilderna är gräsmattan som är nedanför balkongen. Blommorna som blomflugan och fjärilen är på är i balkonglådor som hänger på balkongräcket. Jag är inte så duktig på att redigera så jag skulle aldrig kunna fixa till sådana bakgrunder :)
Ha en riktigt fin och bra dag!
/Maria

#18 - Anni

Ja, tänk att hundnosen var det första jag såg! men trissen skulle varit bra även annars - så mycket mönster vi omger oss med dagligen!