Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är
Fototriss är tillbaka efter sommaruppehållet och det är alltid lika roligt att ta sig an de olika utmaningarna varje vecka. Vi börjar med det årstidsbundna "Så här ser det ut där jag är" vilket ger oss trissare möjlighet att få se hur sensommaren ser ut över hela vårt land och även litegrann från andra länder.
 
Denna dag (lördag) började med regn och rusk så jag ville alls inte ut för att fotografera. Vi skulle ändå träffas några vänner och äta lunchbuffé på Baggböle Herrgård så jag tog med kameran. När vi avnjutit den goda herrgårdsbuffén var det uppehåll och de gråaste molnen hade försvunnit. Den här bilden tog jag när vi gick därifrån vid tvåtiden.
Detta sällskap kom när vi gick. De hade nog gjort en egen beställning då lunchen egentligen hade stängt.
 
Jag åkte vidare till vår stuga i Kulla och träffade där mina brorsbarn med familjer. De bjöd på Princesstårta. Av någon anledning försökte jag inte ens att smaka en bit. Vi vuxna diskuterade enskilt avlopp men barnen hade lite roligare aktiviteter. De fångade fisk i håv.
Se, de fick en mört i håven som de lekte lite med och sen kastade tillbaka ut i sjön till sina kompisar. En stund senare när vi skulle mata fiskarna med överbliven tårta (min bit :)) var de inte alls lika nära bryggan som de brukar utan på sin vakt längre ut. Undrar varför :)?
 
Jag stannade sen de andra åkt och njöt av solens värme. Känner att jag vill flytta tillbaka dit igen fast jag nyss flyttat hem med mina katter, i måndags.
Bilden är tagen halv fem och skuggorna är augustilånga.
 
Så blev min triss från Umeå-trakten. Se andras bidrag här.
 
 
 
#1 - KajsaLisa

Du hann med en del idag och fina bilder blev det.

#2 - Anneli - A'la Foto

Fina bilder! Jag älskar sådär mörka himlar som på mittenbilden! Och skuggorna på bilden,....ja nu är det augusti!!

Ha en skön söndag!

#3 - Violen på Brandholmen

En innehållsrik dag för dig! Fina bilder! Gillar bilden med de långa skuggorna, det är augusti det!

#4 - Pysselfarmor

Förstår mycket väl varför du vill flytta tillbaka till stugan! Tystnad, vacker utsikt och talldoft! Jag har en vecka kvar i norr på gården norr om Vilhelmina och jag vill inte heller hem till Tumba och mitt jobb.....

#5 - Anneli

En fin dag med vackra bilder!

#6 - Lena och Tommy

Vackra bilder som ger aningen höstkänsla!

#7 - Jah Hollis

Det var ju en fin fotorapport från platsen där du varit.

#8 - Veiken

Vi pratade om de långa augustiskuggorna så sent som igår! Det går fort nu och det är bara att ta för sig innan mörkret och kylan sätter in!
Finfina bilder till en lika fin triss! :)

#9 - Axart

fina bilder!

AX

#10 - Kerstins foto

Ser riktigt fint ut, att vistas vid vatten är aldrig fel och att äta på Baggböle herrgård är verkligen en höjdare.

#11 - Karoleen

Vilket härligt ställe att njuta av solen på... Ser jättemysigt ut! =)

#12 - Elisabeth

Vad fint! =)

#13 - Tomtan

Förstår att du vill flytta dit!!!!! Härlig triss

#14 - Anni

Så härligt det var att följa väderförändringen i din triss! Och vilken bra dag!