Barbro S

Fullmånen
På tisdag kväll flyttade vi slutligen hem från stugan, jag och katterna. Vi fick en helt underbar sensommarvecka med klar frisk luft och värmande augustisol. Första natten fick jag sällskap av min väninna som sov över men resterande nätter gruvade jag lite för då de närmaste grannarna redan flyttat hem.
Jag behövde inte alls oroa mig då fullmånen gjorde mig sällskap nästan alla nätter. Med den jättelampan på natthimlen var det så ljust att ingen mörkerrädsla hemsökte mig. Månen var så vacker att jag bara måste fotografera den om och om igen.
Sakta steg den över tallarna vid niotiden på kvällen och reflekterades så fint i sjöns vatten.
Riktigt magisk även på vattenytan. Nästa kväll syntes lite molndimmor på himlen men lika vacker var månen ändå.
Eller hur? Jag tog årets sista (gissar jag) simtur i tisdags, den 27 augusti, och det är inte dåligt att kunna bada så sent. Vattnet var lite drygt nitton grader så visst var det svalt att glida ner men snabbt kändes det allt skönare att simma lugnt i lilla Kullasjön. Lite vemodigt att ta farväl av sommaren men jag är verkligen nöjd med årets. Först tre underbara sommarveckor i maj - början juni, därefter lite varierat men hyfsat väder och till sist denna go'a vecka innan vi flyttade hem. Jag hoppas ni också har kunnat njuta av vår fina sommar.
 
 Ikväll har jag provat på första yogapasset för i höst vilket gör mig lite trött. Det hör till saken att jag också hunnit med att orientera lite idag i I20-skogen med väninnan S. Vissa yogarörelser kändes jättebra. Såå skönt att få sträcka ut sina muskler! En rörelse var däremot riktigt obehaglig, speciellt när jag skulle ta mig ur den. Huva, då var jag lite rädd att få ryggont men just nu känner jag inget av det, som tur är.
 
Jag hinner tyvärr inte med mer just nu men jag önskar er en fin helg.