Barbro S

Fototriss - Färgstarkt/färgglatt
Årets sista trissomgång blir också en tävling med priser från Ving. Vinnaren får ett presentkort på 3000 att resa för, se
http://www.ving.se/langresor-reguljarflyg och alla finalister får en fotobok. Det skulle vara roligt att någon gång komma med men det finns så många duktiga fototrissare att konkurrensen är hård, men hoppas kan man ju :).
 
Temat är färgstarkt/färgglatt och det gör att idag håller jag mig inomhus. Ute är det grått även om vi inatt har fått ett tunt snölager som ljusar upp utsikten. Det är plusgrader kommande dagar så det är väl tveksamt om den ligger kvar särskilt länge. Inomhus är det däremot betydligt mer färgstarkt sen jag julpyntat, något som jag börjar gilla mer och mer för varje år.
 
Fyrklövern frestar mig med olika erbjudanden och i år är det en färgstark adventsstjärna som tillkommit.
Lille Tusse i bakgrunden som spanar ut över området där räven passerat inatt också.
 
Ifjol investerade jag i väggljusstakar á la tomte, färgglada de också.
Jag gillar att det är lite gammaldags stil på motivet.
 
På bordet samlas allehanda pynt och efter att ha fotat ett tag kom katt nr 2, Desirée, på besök. Hon är lite mer färgstark än sin bror som är grå och vit.
Även här har jag handlat från Fyrklövern för ytterligare några år sen,  men ljusstakarna i bakgrunden har jag i alla fall fått på köpet :). 
 
Fler färgfyllda bidrag hittar ni hos Fototriss.
 
Jag vill passa på att önska alla trissare en God Jul och ett Gott Nytt År!
 
 
 
 
#1 - Lotta

Vilken härligt färgglad jultriss!

#2 - Violen på Brandholmen

Färgglad jultriss! Gillar tomtarna som far iväg med alla paket på släden!

#3 - En plats i solen

Tack så mycket! du har med hittat härliga motiv, den första blir min favorit :)

#4 - Gunvor

Underbara julbilder! Fina fägglada gammeldagsmotiv som jag med tycker så mycket om! Härligt!

#5 - Pysselfarmor

Jag gillar också det "gammeldagsstuket" på julpyntet. Väggljusstaken är fin - är den av glas/porslin?
Verkar som katterna vaktar var sin "ände" av lägenheten.....det gäller att se om räven går förbi ;-)

#6 - Axart

Fint och juligt du gjort, troligt fin jul-stjärna.
AX

#7 - Freja

Vilka härligt juligt färgglada bilder du visar!

#8 - Katarina-Cinnamon

Fint jultriss :-)

#9 - Steffe och Ingrid

Fint julpynt du har fotat! Stjärnan i fönstret ger ett varmt, färgstarkt intryck som kontrast mot det kyliga vinterlandskapet.

#10 - KajsaLisa

Brukar tycka alla julstjärnor ser lika ut, men din var vacker och annorlunda. Fin triss.

#11 - Meta

Vilken häftig stjärna.fin triss
ha en fin vecka
Meta

#12 - Jah Hollis

Många starka och fina julfärger i din triss. Väldigt fin julstjärna.

#13 - Meta

Tack för att du påpekade det. det är en bokstav fel. ursäkta skall bättra mig