Barbro S

Fototriss - Gemenskap del 2
Jag svänger ihop ett fototrissbidrag till denna annars trissfria söndag. Det blir bilder från besöket i Palmito Park på Gran Canaria där jag fotograferade massor. Lite fågelgemenskap får det bli, med ett mänskligt inslag.
 
Nästan overkligt färgglada flamingos, tycker jag, men mycket fina. Jag är inte helt på det klara med vad de gör men helt klart är det en slags gemenskap, eller hur?
Papegojorna har det också bra i gemenskap med varandra, här i vila efter väl utförd papegojshow.
Vackert färgade är deras fjäderdräkter. Jag tror de är aror allihop men helt säker är jag inte.
 
Här är gemenskapen mänsklig när vi alla fokuserar vårt intresse på skötaren med den stora örnen som snart ska släppas fri att segla över bergstopparna på sina vida vingar.
En fantastisk upplevelse att få se dessa stora mäktiga fåglar så nära flyga helt fritt och ändå frivilligt återvända till dem som sköter om med mat och annat nödvändigt. Jag förstår att de är uppväxta och tränade till det men upplevelsen är lika häftig ändå.
 
Fler bidrag på olika sorters gemenskap hittar ni hos Fototriss.
#1 - Anna-Lena

Här var det gemenskap.
Flamingosarna (?) på första bilden är ju fantastiska. Vilka färger...

#2 - Axart

Fin triss, flamingoarna är otroligt häftiga!
AX