Barbro S

Fototriss - Par
Veckans fotoutmaning är att finna tre bilder på temat "Par". Det är egentligen en tävling men jag skippar deltagandet i den då min triss blir lite av ett hopplock, om än aktuella bilder. I Umeå har idag Snöskulpturtävlingen gått av stapeln och självklart har jag fotat skulpturerna som jag kommer att visa senare. Jag hade hoppas få till tre bilder på temat därifrån men si det gick inte. Bara en bild passar in på temat.
 
Här är verket "De skulle skala kottar" med par i ekorrar:).
Riktigt söta är de även framifrån men det får ni föreställa er:).
 
Ett kort besök på stugan blev det igår och där fann jag par i småtallar.
Tyngda av snö är de. En skarp iakttagare ser en tredje stam men den hoppas jag ni kan bortse ifrån:).
 
Jag gick en liten promenad i kylan som var värre än i stan men det var så vackert med vintersol att jag ville andas in den friska luften ett tag till. Här kommer ett par snötyngda ledningar.
Snart finns väl inga ovan jord längre men än så länge kan vi som vill och småfåglarna njuta av synliga luftledningar.
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Elisabeth

Kul att du ändå fick ihop en triss =) Vad häftigt med snöskulpturerna =)

#2 - Matfarbron

Det blev ju ett riktig bra triss!

#3 - KajsaLisa

Även om jag är urless på snö just nu måste jag erkänna att dina bilder är vackra :) Speciellt den sista. Hur mycket snö ryms det på en tråd egentligen ?

#4 - Rajson

Kul med dessa snö och isskulpturer man kan se.
För ett par år sedan hade jag turen och se "världsmästerskap" i snöfigurer i Grindelwald, schweiz. Imponerande skapelser men dina små vänner är inte dumma heller!
HA det gott!

#5 - Linda

Härligt snöiga bilder :-)
Ha en fin söndag

#6 - Anna

Vintervackert..väldigt vitt o rent..fiiint.

#7 - Jah Hollis

Det blev ju en fin partriss, med vintertema dessutom.

#8 - Anna-Lena

Åh så mycket snö. Kan man annat än att älska vintern?måste nog åka upp till Umeå något år så jag får se alla snöskulpturkonstverk. ( Har en syster där).
Fin triss.

#9 - Tomtan

Härlig triss! Snöstatyerna är helt underbara!