Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är
Nu är Fototriss åter efter juluppehållet och det är alltid lika efterlängtat:). Temat är det årstidsbundna återkommande "Så här ser det ut där jag är". Jag har tur, dagen är solig och det gör ju tillvaron lite roligare att fotografera.
 
Soluppgången gladde mig och när också reaplanet (finns sådana idag?) dök upp på himlen längtade jag ännu mer efter att åka söderut till den riktigt varma solen. Men här är jag alltså idag, i Umeå.
Klockan är strax efter tio och alltså inte helt ljus ännu.
 
Solen gör småbuskarna hos grannen glittrande med sina frostiga grenar.
Idag ska jag faktiskt ut och fotografera mera trots många minusgrader, -14° just nu, men annars tillbringar jag mycket tid inomhus när det är mörkt ute. Precis som mina kära katter som inte vill kyla ner tassarna i onödan. Här får de sin morgonportion tonfisk vilket de gillar väldigt mycket.
Så här är jag också:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Katarina

Hu, så kallt du har det, men också väldigt vackert! Glitterbuskarna talar sitt tydliga språk.
Ha en skön fotodag!

#2 - Tomtan

VAckert med lite sol. Fin triss!

#3 - Sabina

Vackert men kallt :)

#4 - Misswhatsit

Underbara bilder! Jag var på besök i Umeå igår och det var en vacker och solig dag med fina vintervyer:)

#5 - Tantkalle

Underbara bilder! Tvåan blir min favorit.

#6 - Agneta

Fin triss:-)

#7 - Jah Hollis

Fin lägesrapport från din horisont. Och visst finns det reaplan än, det syns ju på kondensen de lämnar. :-)

#8 - Confessions of a Shopaholic

härligt!

http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/01/fototriss-del-204-sa-har-ser-det-ut-dar.html