Barbro S

Fototriss - Vad ligger dig varmt om hjärtat?
Temat för veckans Fototriss är " Vad ligger dig varmt om hjärtat?" och det är tävling med priser från Ving. Temat valdes med utgångspunkt av Vingresors nya symbol, det gyllene hjärtat. Det resmåle jag är nyfiken på är Mauritius. När jag var tonåring hade jag en brevvän därifrån, minns jag.
 
Ämnen som ligger mig varmt om hjärtat är hälso- och miljöfrågor, fred förstås, frihet, fåglar m.m. Det lättaste ur fotosynpunkt är nog de som värmer mitt hjärta varje dag, nämligen mina kära katter. De som varit mina sambos i drygt 7 år nu sen de en septembernatt föddes i en mörkblå plyschiglo i mitt burspråksrum på Haga. De var då fem med kattmamman och fyra syskon, men kvar hos mig idag är Tusse och Desirée. 
 
Här granskas jag av Tusse vars blick är outgrundlig men jag anar ett visst missnöje.
Han gillar att ligga i mitt knä när jag sitter i soffan men om jag håller på att fika samtidigt tycker Tusse inte att jag sitter tillräckligt stilla så då väntar han med att placera sig i knäet. Eller så har jag sagt något dumt:). De förstår mycket mer än man tror, det märks då och då.
 
Vintern har varit kall men just idag (lördag) var det bara -0,5° vilket är väldigt behagligt, tycker jag. Men Desirée var inte så imponerad av den temperaturen på vår promenad.
Det blir så kallt om tassarna och då måste man ju värma dem med jämna mellanrum.
Det är inte lätt att fånga dem på bild så jag blir nöjd. Många bilder måste man ta om det går.
 
Ibland blir det riktigt tokigt som här på extrabilden. Så här konstigt ser det ut när hon får för sig att ruska på skallen precis när jag knäpper:).
Ja, det är verkligen katterna som ligger mig allra varmast om hjärtat. De ger mig så mycket kärlek bara genom att vara sig själva. Sen att de väcker mig på nätterna och kräver olika insatser i tid och otid, det får man bara acceptera. Gilla läget som det heter:).
 
Fler bidrag på temat finner ni hos Fototriss.
#1 - Violen på Brandholmen

Mysiga bilder på dina käraste vänner!

#2 - KajsaLisa

Visst är det härliga djur med en egen personlighet. Fina bilder.

#3 - Tomtan

Vilka härliga bilder! Lite far i den där sista bilden :D

#4 - Ingalill

Härliga bilder på dina katter :)

#5 - Veiken

Extrabilden är kanon - tack för den :)
Katter är så bra modeller och jag förstår att dom står ditt nära ditt hjärta! :)

#6 - Anna

Mmmmm det kan jag förstå att du är glad i dessa söta djur.

#7 - Kaxi

Dessa underbara husdjur som gör oss sällskap genom livet. De 3 sista bilderna är både vackra och roliga :)

#8 - LEna Norgren

Härliga Bilder!!!!!

#9 - Elisabeth

Åh katter som är så underbara =)

#10 - irene

Kul katter har du och en aning egensinniga syns de. Som de flesta (även katter)

#11 - Carita Liljendahl

Fina bilder på katten! Den där sista är ju också bara för underbar med sin rörelse!

#12 - Tantkalle

Kärleken till katterna värmer verkligen hjärtat väl och den sista bilden är ju helt underbart snurrig! Fint trissat Barbro!

#13 - Jah Hollis

Ja, det förstår jag, att de katterna ligger dig varmt om hjärtat.

#14 - Annie

Vilka underbara! <3

#15 - Lena och Tommy

Jättefina katter!