Barbro S

Småkrypande
När man inte har så mycket att berätta om så får man väl göra mycket av lite som jag nu ska :). Förra torsdagen hade jag fint besök av två vänner från UMeGänget på matjesillslunch, sol och bad. Lite kallt i vattnet men ger man inte upp så fort så blir det riktigt skönt vilket två av oss fick uppleva. Djuren fascinerar och här kommer M i 3 upplagor när hon... Ja, vad gör hon?
Letar i djupet efter...? Gäddan eller mörten som det finns många hungriga av, alltså de sist nämnda. Gäddorna är inte så många men en finns ofta där under bryggan och tvärplaskar till när man kommer nära.
Nu är det något ovan ytan som lockar M att höja blicken. Visst har hon fina skor, förresten? Superlätta var de och säkert jättesköna.
Där är hon ju, anden som väntar på brödet i M:s hand. 
 
Lite läckra insektsbilder på det!
En bagge av något slag. Dessa brukar ju föredra timmer och trä men just den här vilade lugnt på den blå porslinskatten.
 
En sån här har jag nog aldrig stött på tidigare. Den hade drunknat i en vattenskål ute, tyvärr, och var därför lätt att föreviga på bild.
Jag skulle kunna förstora den ytterligare men då blir den för otäck, så jag avstår :).
 
Idag har jag spelat golf, gått nio blåsiga hål på en molning bana i Holmsund. På stugan lyste solen och i stan fanns den också på himlen men när vi kom ut till kusten var där bara moln, tyvärr. Det brukar vara tvärtom.
 
De har lovat finare väder och nu får jag snart besök av min kära väninna som varit bortrest mest hela sommaren. Vi har tänkt äta kräftor men vilken sort vi ska välja är inte lätt att bestämma sig för då affärernas diskar dignar av olika sorters frysta varianter. Det brukar finnas färska i hink, inte svenska då de är för dyra (499 kr/kg), utan turkiska, tror jag det var ifjol. Då var de riktigt goda. Jag ska nu åka till Coop Forum och se vad jag kan hitta.
 
Önskar er också fina dagar framöver!