Barbro S

Stugsnutt
Några timmar till jag ska iväg till Nydalasjön för att umgås och grilla med vännerna i UMeGänget, om nu inte alla är för förkylda eller har hittat på annat. Jag själv är också förkyld sen i måndags och har en riktigt otäck hosta emellanåt, men rinnsnuvan har gått över. Peppar, peppar! 
 
Vädret är så fint och jag har unnat mig lite solning på bryggan en stund i morse fast jag är lite frusen så det var inte i bikini direkt. Skönt ändå! 
 
Andra som har det skönt är mina kära katter. Kolla hur de njuter!
Framför allt den ena, Desirée. Tusse är lite mer mån om sin värdighet:). Två grannkatter, Felix och Stornos, kommer på besök då och då och stressar honom. De fattar inte att vi bara är sommargäster som inte har den minsta lust att utmana något revir.
 
Ett annat besök hade vi häromdagen då tre änder helt sonika kom vandrandes upp från stranden. De var så orädda att katten blev lite osäker och avvaktade istället för att rusa på dem direkt.
Tur för mig som hann ta ett foto eller ja, tre blev det faktiskt.
 
Det börjar sakteliga blomma allt mer. Lupinerna som kommer från Holmsundsfrö har börjat ta sig fint.
Och se, en katt där också:). Annars är jag lite less på gräset så nu lägger jag ut torra barr som jag räfsat från tomten i hopp om att gräset ska dö och den naturliga tallhedsfloran ska ta över igen. Små tallar, granar, ljung m.m. välkomnas ivrigt men lupinerna, prästkragarna plus en del annat behåller jag gärna på blandtomten.
 
Det här inlägget handlar ju inte om något speciellt utan är mest bilder jag gärna visar. Ett spindelnät är ganska svårt att fotografera men det här är väl inte så tokigt?
Ingen spindel i sikte dock. Nu har mina närmaste grannar kommit och det firas visst midsommar i alla stugor längs vägen, i alla fall de som jag såg när jag körde iväg hit till Ersboda. Massor av bilar överallt men inte så mycket människor än. Min vän är i Stockholm hos släktingar så jag fick äta matjesillunchen ensam idag men ikväll får jag ju träffa lite folk.
 
Ha en skön midsommarhelg var än i Sverige eller världen ni befinner er!