Barbro S

Fototriss- Silhuetter
Veckans tema i Fototriss är silhuetter och min jakt på dem blev ganska svår, faktiskt. På Haga fann jag i alla fall en av mina favoritskulpturer, damen i dammen.
Hon sitter där varje dag i ur och skur. Ibland får hon ett skyddande snötäcke, ibland är hon full av fågelskit och omges i dammen av gräsänder och knipor med ungar. Hon har funnits där ända sen slutet 40 -början 50-talet.
 
Jag ville få vår senaste skulptur, klädnypan, som silhuett, men det gick inte då träet den är gjord av är alldeles för ljust. Istället får det bli en kvällssilhuett av Tegsbron mot Teg.
Till vänster en del av båten som står sned fastfrusen i älvsisen men som troligtvis öppnar sin verksamhet igen till sommaren om det går för kulturhusbygget som pågår i närheten.
 
Min sista bild tog jag nu på morgonen av en annan dam, nämligen fönsterlampan i sovrummet.
Det som glittrar till höger om henne är märken av små kattnosar som tittat ut genom fönstret i väntan på vår och varmare tider :).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Mina burkar

Fina bilder! Gillar tvåan mest...

#2 - Tomtan

Första bilden är ju helt fantastisk!!!! Härlig triss!

#3 - imsy

Snyggt trissat! Jag gillar alla bilderna!

#4 - Steffe och Ingrid

Fina silhuett-bilder. Första bilden är läcker - det ser ut som hon åker kana på snön!

#5 - Jah Hollis

Med eller utan Klädnypan blev det ju en fin triss.

#6 - Powered By Porridge

Alltid kul att se dina trissar, händer ofta att jag upptäcker något nytt av Umeå, denna gång är det skulpturen på Haga som jag inte sett innan!

Ha en bra söndag

#7 - Bertil

Fin triss!
Tänk att det fanns pulka på 40 talet...:)

#8 - Ninni

Härliga siluetter...snygg triss...=)

Kram Ninni

#9 - Hanna

Fina siluetter. Första bilden på damen i snön blir min favorit, hon ser så avslappnad ut trots snön ;0)

#10 - Meta

Det är fina bilder på statyer du visar gillar också att fota det.
Ha en fin vecka
Önskar Meta

#11 - irene

Stackars dam i dammen. Vackra bilder från Ume :)

#12 - Axart

Fint trissat, gått förbi henne ofta, och hon ser ju så frusen ut på vinter.
Båtarna hänger nästan i luften just nu, pga det låga vattnet. Båten blir favoriten.

AX

#13 - Marit Johansson

Bra triss till temat, tycker om skulpturen i översta bilden, ser heltokigt ut i snön :)

#14 - Elisabeth

Va kul att du använt olika typer av statyer som siluetter i din triss! =) Det var fiffigt! =)

#15 - Carita Liljendahl

Ser ut som om damen i dammen gjorde situps! Fint triss!

#16 - När Annie fotograferar

Så häftig bild 1 är! Blev iskall när jag såg den, tänkte att det var en riktig människa och ursch vad kallt det vore att ligga där...! ;-)