Barbro S

Fototriss - Ätbart
Veckans nya tema är ätbart. Visst fanns det ätbara saker på Kulturnatta som vi firar här i Umeå men jag hade faktiskt lämnat kameran hemma. Det får bli lite arkivbilder.
 
På trädgårdsmässan i slutet av april fanns inte bara blommande växter och trädgårdsdekorationer utan också en del ätbart, som här vid grillen.
Lök, tomater, färska kryddor m.m. Fräscht och gott!
 
Detta ser åtminstone ätbart ut även om jag inte är helt säker på att det verkligen är så :).
Nog kan jag tänka mig att slå mig ned vid detta fint dukade bord och smaka en bit av tårtan.
 
Några veckor tidigare firade vi en väninna som fyllt jämt. Vi samlades hemma hos en annan väninna vars hund Amber ser ut att undra -"Finns det något ätbart till mig också"?
Och det gör det ju men jag vet inte om hon fick smaka eller om vi glupskt åt upp alla godsaker. Amber fick nog något gott hon också, men av mer hundigt slag:).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - KajsaLisa

Du hade tur med den mässan till den här trissen, fin tolkning och en härlig triss.

#2 - Mia Ahlstrand

Snygga bilder från mässan! Och såklart hunden vill smaka :)

#3 - Anneli - A'la Foto

Underbara bilder, perfekta för dagens tema!

Ha en skön söndag!

#4 - Tantkalle

Roligt att få se fler bilder från Trädgårdsmässan (som jag ju missade...) Fin triss!

#5 - Longevity - en blogg om hälsa

Åh vad trevligt med trädgårdsmässa :-)
Vad fin din blogg blivit förresten :-)

#6 - Mrs Andie

Trevligt trissat.

#7 - Marit Johansson

Oj så fin dukning där i mitten, verkligen inbjudande!

#8 - Jah Hollis

Ja det, var ätbart av olika varianter i din triss.

#9 - Anna-Karin

Läckra uppdukningar :).

#10 - Elisabeth

Vilken fin dukning =)