Barbro S

Fototriss - Kyrkor
Veckans fototriss vill se bilder på kyrkor, både från ut- och insida. Jag håller mig kvar i min egen stad och visar inte helt aktuella bilder på två av våra kyrkobyggnader.
 
Jag börjar med vår fina Backens Kyrka som brunnit flera gånger men byggts upp igen i originalstil. Där är jag döpt och konfirmerad, där har jag upplevt bröllop och begravningar (i kapellet) och där trivs jag även om besöken är mycket sällsynta, tyvärr.
Nästa bild är däremot från Umeå Stadskyrkas interiör.
Höga torn är inte lätta att fotografera inuti men man kanske ändå får en känsla av rymd och storhet?
 
Målade kyrkfönster är så vackra och jag fascineras av deras skönhet men lyckas sällan få någon bra återgivning på bild. Här är i alla fall ett av dem, också från stadskyrkan.
Betydligt vackrare fönster med mer spännande målningar har jag sett men dessa är rogivande på något skönt sätt, tycker jag.
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
#1 - SoF

Vilka vackra kyrkor och detaljer du visar!

Solskenshälsningar/SoF

#2 - Violen på Brandholmen

Så mycket vackert det finns att titta på i din triss! Fina bilder!

#3 - Mrs Andie

Vilka vackra kyrkofönster. Favoritbilden blir den i mitten.

#4 - Maria

Vackra kyrkobilder!
Andra bilden blir en favorit.
Ha en bra dag!

#5 - kajsalisasblogg

Vilka häftiga fönster, snyggt fotat. Tycker du lyckades förmedla interiören bra med mittenbilden, fast jag vet hur svårt det är att ta sådana bilder.

#6 - Matfarbron

Oj, vilka vackra kyrkofönster

#7 - Jah Hollis

Fina kyrkbilder och färgstarka kyrkfönster.

#8 - Janne

Vackert med fönstermålningarna, fint förevigat.

#9 - Connie Tornevall

Otroligt vacker triss. Och kyrkfönsterna är underbara! Gillar verkligen interiörena!

#10 - Elisabeth

Fina bilder!