Barbro S

Datorhaveri
Hej, kära läsare. Så roligt att se att ni ännu är kvar fast jag bara försvann för två veckor sen. Jag har nämligen lidit av att min dator är långsam en längre tid och när det poppade upp en annons som erbjöd att fixa till det så nappade jag helt utan att höra varningsklockor ringa. Jag installerade programmet, betalade drygt 400 för det, och satte sen igång att rensa bland mina filer. Ja, alltså lät programmet härja vilt i min hårddisk. Plötsligt hade jag ingen internetanslutning längre! Fast jag försökte enligt konstens alla regler att återställa och få igång drivrutinerna så var det kört. Jag ringde supporten och vi försökte många gånger med systemåterställning m.m. men inget hjälpte. Det var bara att bära med sig hårddisken till PL-data här på Ersboda och lämna den där.
 
Det hände några dagar innan jag skulle åka utomlands till Costa Brava och där behövde jag ingen dator. Trodde att den skulle vara återställd tills jag kom hem men inte förrän nu i eftermiddag fick jag hämta hem min kära dator med nytt nätverkskort. Jag har dessutom installerat ett arbetsminne så nu ska den bli snabbare också, vilket inte märks än i alla fall. Måste ge det lite tid.
 
Vi har haft ljuvliga dagar i Costa Brava, jag och väninnan S som följde med på min femte Natura Med bjudresa. Orten vi bodde i låg 8 mil norr om Barcelona, en fin by (men mycket större) vid havet som hette Tossa de Mar. Den andra dagen gick vi ned till stranden och där såg det ut så här vid tiotiden.
Det blir förstås mer om resan så småningom men jag tänkte börja med det jag inte hann innan jag åkte. Och det i morgon för jag har också lyckats dra på mig en förkylning. Den bröt turligt nog ut först ordentligt på hemresedagen så jag hade fina friska dagar på resmålet. Men nu behöver jag ta det lugnt så det inte blir värre.
 
Hoppas ni har haft det bra och inte längtar efter snö sådär otroligt mycket. Igårkväll fick vi ju se hur världen blev helvit här i Umetrakten, men sen höjdes temperaturen och allt regnade bort innan morgonen. Inte gör det mig något om snön dröjer några veckor till. Fast den gör ju världen ljusare, vilket märktes tydligt inatt.