Barbro S

Fototriss - Siffror
Veckans fototema är "Siffror" och det är väl inget jag direkt hoppar högt för, speciellt som jag inte hinner annat än att leta i min närmiljö. Det blev till och med så att jag gick runt i lägenheten och spanade. Då och då har jag sett att andra trissare fotograferar böcker och liknande så nu är det min tur att göra detsamma :).
 
Först en gammal pocket som jag nog bara har läst några kapitel i, men den är rolig att ha och bläddra i.
Inte så långt därifrån på samma hylla fann jag denna DVD med en kul siffra på omslaget.
Sen blev det svårare. Jag fick leta ganska länge innan jag upptäckte receptsamlingen i ett hörn på köksbänken med faktiskt fler än en siffra på framsidan.
Den här magiska maskinen köpte jag för några år sen via TV-shop och använde den ganska flitigt från början, men nu var det väldigt länge sen. Det brukar bli så med mirakelapparaterna :).
 
Fler trissar på temat siffror hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Snyggt och varierat i din triss! Siffror finns det gott om i vår omgivning, det gäller bara att se dem! Gillar de 20 filosoferna!
Ha en skön dag!

#2 - The one and only Nettan

Många titlar som har siffror i sig när man börjar tänka efter. Jag tyckte du löste det bra till slut. / Nettan

#3 - Elisabeth

Har inte tänkt på att så många titlar innehåller siffror! =)

#4 - Carita Liljendahl

Det var ju väldigt lyckat att du valde bara böcker som tema och att de hade siffror i titlarna!
Varje sida är ju också numrerad i en bok så nog vimlar det av siffror i vår näromgivning alltid :-)

#5 - Axart

filosoferandet gillar jag bäst :)
bra trissat!
AX

#6 - KajsaLisa

Va kul, äntligen en till som läst boken i första bilden, jag har läst ut hela och gillade den. Men föregångaren 20 filosofer är ännu mer intressant.

#7 - Annette

En kulturell triss, vad kul!

#8 - Jah Hollis

Siffror med bok- och filmanknytning. Bra triss.