Barbro S

Fototriss - Gult
Jag håller på att installera en ny dator och får hjärnsläpp med jämna mellanrum, men vill ändå vara med i Fototriss denna vecka. Det är tävling men det hoppar jag över. Tre gula bilder har jag i alla fall lyckats föra över till min nya dator.
 
Den första är också det första vårtecknet på min entré. Minikrokusen har nu dragit ihop sig när det är lite småkyligt, men när solen sken igår såg de ut så här.
Det klassiska gula vårtecknet är väl annars de söta tussilagos som sticker upp bland fult grus och gammalt gräs.
Hela min omgivning är gul då jag bor i ett av de gula husen som mitt bostadsområde består av.
Det här var utsikten från mitt arbetsrumsfönster en solig dag i januari 2014.
 
Fler gula bidrag hittar ni hos Fototriss.
#1 - Violen på Brandholmen

Jättefin gul triss! Så härligt att bo i ett gult hus, gult är en färg jag gillar!
Lycka till med datorn!

#2 - Oliver

Att hantera en trilskande dator känns som ett onödigt slöseri med tid. Men håll ut! Snart fungerar nog allt som du vill. Fint fångat bland allt det gula. Jag såg faktiskt också några Tussilago idag. De allra första i år.

#3 - Freja

Härligt trissat, vilken härlig gul färg på husen, en färg att bli glad av!

#4 - Axart

Fint trissat!
AX

#5 - Tant Otto

Härlig gul triss!

#6 - Scaniatjejen

Fint trissat! Så passande att bo i ett gult hus med många fler runt omkring.=)

#7 - Åke

Fina bilder! Mycket snygga nyanser :)

#8 - Lajsas Fotografi

Fina vårbilder!