Barbro S

Fototriss - Vass
Substantivet vass som i vassrugg eller liknande har jag inte i min närhet så det får bli tre bilder som åskådliggör adjektivet/egenskapen vass. Jag tar katten och kameran med mig och går ut bakom husen till vårt lilla naturområde. Det vassaste jag hittar är fräscha granbarr på en gren.
Solen visade sig enstaka stunder idag, denna riktigt varma vårdag. Nu på lördagkvällen är det ännu + 12° ute men blå moln täcker himlen så det kanske blir regn inatt.
 
Så mycket vasst fann jag inte så det får bli en upprepning, denna gång lite mindre fräscha tallbarr på en kapad gren.
Kattens klor hade varit roligt att lyckas fotografera men inte gick det när det fanns så mycket spännande att nosa på ute i skogen. Ska jag vara ärlig så försökte jag inte ens :).
 
Mitt sista bidrag tog jag inomhus av lilla kaktusen, vass den också fast den saknar taggar.
Ett inte så inspirerat bidrag kanske, men jag får skylla på att Windows 8.1 som laddades ner igår tar mycket kraft av mig. Tänk om jag hade någon att fråga, som kunde hjälpa mig i just den stund när jag behöver det. Jag vet att det mesta löser sig med tiden, men just nu har jag lite spänningshuvudvärk och jag vet varför :). 
 
Andras bidrag på temat Vass hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Christina

Granbarr kan kännas rätt vassa om de finns på fel ställen. Får man dem i foten blir man inte glad. Katten är nog inte särskilt samarbetsvillig med det fotoprojektet skulle jag tro annars är idén rolig. Jag hoppas du har en skön påsk!

#2 - Violen på Brandholmen

Tänk, jag gillar din triss! Den avviker från alla vassruggar som det är lätt att ta till! Översta bilden med granbarren är läcker, den blir min favorit!
Ha en skön Påskdag!

#3 - lilalili

Din triss är fin och jag gillar den! Ha en skön påskdag!

#4 - Steffe och Ingrid

Du fick till en riktigt bra triss, du hittade ju riktigt vassa saker i ditt närområde.

#5 - Bertil

Kreativ triss det finns ju mer än vass att fota som sagt...
:)

#6 - KajsaLisa

Du fick till några vassa växter, snyggt.

#7 - Freja

Fina gröna vassa ting! Jag tog på kattklor, men i lugn och ro inomhus... Åhh, Windows 8, jag sliter mitt hår, fattar ingenting...

#8 - AXart

Fint trissat!
AX

#9 - Anneli - A'la Foto

Jag gillar din triss! Särskilt den sista bilden för jag gillar fetbladsväxter! Din var särskilt fin!
Det var andra som tänkte att jag borde haft kattklor men nä, det var alldeles för svårt att få till!

Och windows 8!! SUCK! Jag har det på nya datorn och det är helt galet jobbigt! Och det är mycket som inte fungerar så jag sliter mitt hår! Måste ominstallera min dator men jag tycker sånt är så jobbigt! :(

Ha en skön annandag påskdag!

#10 - Jenny

Nog fick du till en bra triss alltid!

#11 - Åke

Ett mycket bra jobb du gjort och en eloge till att du tog utmaningen på allvar och gick ut och letade :) Fint!

#12 - Scaniatjejen

Helt klart vassa naturliga bidrag! Gillar kaktusen, en sån skulle jag också vilja ha.=)