Barbro S

Kräftdags
Plocka, plocka gör jag jämt när jag kommer hem. Inte bara prylar och tvätt ur ryggsäcken utan också hallon som växer i massor bakom gården. Nu börjar de dock bli lite små men goda ändå :).
 
Fullmånen dök upp för några dagar sen. Så vacker över sjön.
Vi åt kräftor, vännen och jag. Gott och festligt!
Superjumbokräftor från Turkiet. Inte de som tidningstesten rekommenderat för de var slut överallt då i söndags, men de här var helt okej.
Igår hittade jag däremot ett paket på Hissjö handel så i morgon ska de prövas tillsammans med väninnan S som nu äntligen kommit hem från sina resor. Pandalus stora vildfångade kräftor från Turkiet och ev. någon svensk om man nu får köpa dem i lösvikt.
 
Från Hissjö får jag också bröd till änderna. I morse var de 9, en annan dag 12 som ville ha mat. Här är två av dem, årsungar som börjar bli stora.
Ni skulle höra dem prata för fullt. Snacka om andspråk. Ljusa barnaröster blandas med mörka fjolårshannars kvackande och däremellan mödrarnas mittemellanton. Riktigt spännande att lyssna till deras diskussioner :).
 
Nu är det dags för lite ärenden. Jag tar cykeln och får mig lite motion. Det är fortfarande så fint ute fast temperaturen är mer normal. Lite väl blåsigt bara, men skönt att vara ute. Ha det så gott!