Barbro S

Fototriss - Fyrbentingar
Ett bra tema denna vecka då jag inte har tid att leta motiv. Fyrbentingarna mina finns här nära och är roliga att föreviga.
 
Så vanligt är det inte att de sover bredvid varandra på dagen men här samsas de i alla fall om samma filt.
Tyvärr hann jag ine fotografera innan de vaknade så nu är de lite på sin vakt men ligger ändå kvar.
 
Lite senare håller jag på att förbereda middagen. Ljudet när räkorna hälls ut ur påsen lockar dem direkt att stå nedanför diskbänken och jama samt titta bedjande på mig. Men Tusse nöjde sig inte med det.
Precis där stoppade jag honom för räkorna är mina. De får räkrommen som de också gillar mycket. Men först måste räkorna tina och det tar ju tid så några gånger får jag fösa ned min käre katt från diskbänken.
 
Lilla Desirée tycker om att vara i kartonger eller som här gömma sig bakom gardinen.
Mysko blixtögon gick tyvärr inte att undvika. Med dessa tre bilder skickar jag en hälsning från mina kära fyrbentingar om en fin Lucia. Jag såg Luciamorgon på TV och det var så vackert. Men det fina stördes av det eviga applåderandet efter varje sång. Är jag gammaldags som önskar stämningsfull tystnad mellan sångerna?
 
Fler bidrag hittar ni hos Fototriss.
#1 - Violen på Brandholmen

Kul att följa dina katter och få se vad de har för sig under dagen! Trevlig triss!

#2 - Spanaren

Gillar alla dina tre bilder och kommer ihåg den tiden då vi hade katt. Hundar ska det vara för de håller sig inne på nätterna. Det var så jobbigt då en katt försvann och vi hittade aldrig honom. Så jag blev en typisk hundmänniska men kattor gillar jag ändå som du förstår. Djurmänniska så är man djurmänniska. Den bilden med den sugna katten på räkorna blev min favvobild. Ha en bra dag/ kram

#3 - Monica o Jacob

Vilka underbara kattbilder, blir så sugen på katt igen ;-)
Dom är ju vigare och snabbare än hundarna så man får passa maten.
Ha en skön Luciadag

#4 - Mormor

Herlig. Vår ene katt liker også å gjemme seg bak gardiner, men ingen av dem like reker, så veldig godt.
Ha en fin dag.

http://www.starbear.no/mormor/2014/12/13/firbente-sa-fototriss/

#5 - Gammelsmurfen

Är du gammaldags har du en till här. Även jag reagerade på det eviga klappandet!

Känner igen matagerandet :-) Fin triss

#6 - cissi

Vilka fina katter du har! Bilden på kissen bakom gardinen blir min favorit! :)

#7 - Musikanta

Här i stan applåderar ingen förrän lussetåget försvinner. Jag har aldrig varit med om att folk applåderat mitt i framträdandet. Synd!

Roliga trissbilder! Själv har jag tagit time out från trissen. Det blir för mycket med både lördagstema och fototriss.
Kram från Ingrid

#8 - Vivishagerom - fotoblogg

Hei
Så flott blogg du har - med koselig bilder.

Ønsker deg en fin søndag. Vivi

#9 - Sami - SR FOTO

Hej
Fin triss med ett motiv som jag älskar (katt). Ett fyrbent djur som aldrig vet vad de kan göra eller hitta på :) Det är de som är charmen med de små sötisarna :)

Du är välkommen in till min triss / Sami - SR FOTO

#10 - Berit E i Kasperian

Med katter i huset får man tänka sig för - och räkdoft... Här vältes en skål ner från en rätt hög hylla där räkorna stod för att tina. Trodde inte någon katt skulle nå upp -- skålen gick sönder men räkorna hö.. :D
Fin triss! :)

#11 - Freja

Samma fina motiv som jag valde! Mina katter ligger inte heller så ofta intill varandra men i helgen hände det!

#12 - Veiken

Jag är också lite gammaldags känner jag. Låt sången sjunka in och slå inte sönder stämningen med applåder!
Jag förstår så väl att räkorna inte får vara ifred för de fyrbenta! En trevlig triss! :)