Barbro S

Fototriss - Närgånget
Fototrissen är tillbaka efter juluppehållet med årets första tema "Närgånget". Min första tanke är att bli närgången med mina kära sambos och även om de inte blir överlyckliga att jag kommer nära med kameran så ställer de faktiskt upp.
 
Tusse sitter snällt på kattmöbeln tills jag fotograferat färdigt och sen får han godis.
Jag har också beskurit bilden en del för att få det ännu mera närgånget. 
 
Desirée är inte lika lättfotograferad framifrån så henne överraskar jag i sömnen men vaken är hon nu vilande på sin fleecefiltklädda kartong vid varmt element. Hennes högra öra hamnade närgånget i fokus. Det ser inte alls bond- (hus-)kattsaktigt ut, men en vanligt sådan är hon.  I det vänstra är hon märkt med gröna siffror och bokstäver sen 2006.
Äntligen har vi snö här uppe i Umeå sen en dryg vecka tillbaka. Även idag (lördag) faller sakta små stjärnflingor från himlen samtidigt som solens strålar blekt lyser på dem. Något speciellt bra makro har jag inte men lite närgånget kan flingorna iakttas.
De glittrar lite silvrigt i solen och visst kan ni se enstaka stjärnformationer?
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Axart

Vackra bilder, den första tar andan ur mig :)

AX

#2 - B i r g i t t a

Så snygga närgångna bilder!

#3 - Cecilia Artista

Fina kissar men jag gillar nog den sista bilden mest!

#4 - Violen på Brandholmen

Kissarna i all ära men sista bilden är makalöst vacker med snön som gnistrar!

#5 - KajsaLisa

Tycker du lyckades bra med sista bilden utan macro, det gnistrar lite diskret om den.

#6 - Anneli - A'la Foto

Japp, jag ser formationer i snön, superfint! Men det blir ändå Tusse som blir min favorit! SÅ snäll som han är som sitter snällt medan du fotograferar och att han sen får en godis! Supersöt! Har själv en och en halv kisse som är som din Desirée! Jobbigt men med tålamod kanske man får några fina bilder ibland! Örat är sött! :O)

Ha en skön söndag!

#7 - Anette

Nydelige bilder! Det siste er min favoritt :)

#8 - Ninni

Snyggt fångat....vackra bilder...fin triss.....=)

Kram Ninni

#9 - Meta

Fina små djur du fångat
fin triss
kram Meta

#10 - Steffe och Ingrid

Fina närbilder - katten blir vår favorit med sina skarpa ögon!

#11 - Gammelsmurfen

Det är ju våran Nilsson du fångat så fint på den första bilden ;-)

#12 - Eva Trillian

Fina versioner på temat :) Det ser verkligen ut som luftig. lätt, snö i sista bilden!

#13 - jeanette

Vad fin den tredje bilden va.

#14 - Beppan

Härliga bilder på dina sambos! Särskilt ettan - vilken blick...

#15 - Freja

Söta katter och vackra snökristaller! Väl trissat!

#16 - Pysselfarmor

Kissemjauer gillar jag och så nära du kommit dem. Aha ettan kissekatt fick gage!

#17 - Longevity - en blogg om hälsa

Fina bilder på fina motiv :-)

#18 - Anni

Oj, vad du har fångat snön fint! Den ser så oerhört luftig och fjäderlätt ut!
Sedan ser jag dina fina foton på katterna och läser dessutom tillbaka lite i din blogg. Otäckt med anfall och sjukdom - förstår att du också mår dåligt då!
Men så Barcelona och konst - här kastas man verkligen mellan ämnena ;-)
Och så fick jag ju se ditt fina hibiskusträd!

#19 - Lajsas Fotografi

Fina bilder! =) Och vilka söta katter =)

#20 - Tomtan

Så söta kissar! Härlig vinterbild på slutet.