Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är.
Är bara hemma på snabb duschvisit för nu bor jag i stugan min resten av sommaren. Den ligger i Kulla ca 1,5 mil från Umeå så det är där jag är, vilket är precis vad Fototriss vill ha bilder på :).
 
Med mig i stugan är mina kära katter. Här vilar Tusse på bryggan.
Nu äntligen har sommarvärmen kommit efter en lång kylig period. Här i norr har vi inte haft så mycket regn, men i onsdags kom tillräckligt många droppar för att växterna skulle bli nöjda.
 
Vi har grävt för nytt enskilt avlopp, bytt tak och även byggt ut altanen. Här vilar min andra katt, Desirée, vid en gammal stubbe som faktiskt blev kvar när vi grävde.
 Den blå katten har funnits mycket längre än mina levande så den ställer jag ut varje år.
 
Jag håller mig till kategorin katter så det blir en till bild på Tusse som spanar in mot långgräset som jag aldrig klipper.
Roligt att få bjuda på fint sommarväder i trissen. Hoppas ni i övriga Sverige (och även på andra ställen) också njuter av solen.
 
Hos Fototriss hittar ni de andras bidrag.
 
 
 
#1 - Bertil

Bra kattegori fina bilder !

#2 - Gunvor

Här har vi härliga sommarbilder också. Det är roligt att se runt i Sverige att det verkar vara lika vackert överallt. vi hade 27 grader här i Hälsingland i går. Inte dumt alls!

#3 - KajsaLisa

Viss är det så, är det fint väder och man går ut för att fota uppskattar man regnet som föll veckan innan.
Fina sommarbilder.

#4 - Anemonen

Underbart fint var det här.

#5 - Eva Trillian

Så fint du har det :) precis vid vatten! Aldrig fel!

#6 - Alla vi i Katterian/Kasperian/Matterian :)

Här tar vi katter över kommenkatterandet!
Det är underbart med sommar och högt gräs att smyga i. Vattnet struntar vi i (sånt är till för hundar).
Väldigt varmt och gosigt också att ligga på jord vid en varm vägg.
Vi gillar den här trissen jättemycket
Maxi, Filip, Myse