Barbro S

Snabbvisit
Som vanligt på sommaren bara snabbt hem och vattna samt en del annat småfix. Idag har jag dessutom handlat jord och målarfärg till stugan. Ont i ryggen och lite stel i handen känner jag av men än måste jag plantera och måla innan jag är nöjd.
 
I helgen hade vi en utflykt till Hälje Gård, vi i UMeGänget. Tuppen hälsar på sitt speciella kuckelikuvis.
Nu har jag många bilder att visa från olika aktiviteter men ingen lust att sitta inne framför datorn och jobba då vädret ute är ljuvligt bikinivarmt. Nu badar jag gärna i stugan, vattnet är riktigt skönt redan nu och bättre lär det bli då de lovat finväder hela veckan.
 
Äntligen fick vi besök att de små simmande.
En kull med tre hade grannen sett tidigare men det här är min första för i år. De andra som nu är bara två kvar är riktigt stora och lätta att mata från bryggan. 
 
Vill ut och tillbaka så nu åker jag iväg, först handla kattmat och kolla dynor på Jysk (inte kattmat där) för att sen ta ett dopp i sjön innan jag lagar lunch.
 
Ha så skönt i sommarvärmen ni också!