Barbro S

Fototriss - From where I stand
Ett helt nytt tema vi aldrig har haft förut blir det i veckans Fototriss. Med inspiration från Instagram som jag inte använder och hashtagen "From where I stand" ska vi visa tre bilder tagna neråt mot våra fötter. Lite kul, tycker jag, och sprang redan i morse ut i det blöta gräset med mina Crocs för att fotografera.
Fula är de skorna men lite söta också med sin knalliga rosa färg som matchar grannens Bellis så bra. Skarpa iakttagare ser att jag har olikfärgade strumpor. Jag städade min strumplåda för en tid sedan och där fanns en hel del udda sockar som jag nu använder upp hemmavid.
 
Senare började det regna igen men när det höll upp lite åkte jag till stugan för att såga lite bräder. På vägen och framme regnade det åter för fullt så jag höll mig på altanen.
Blöta bräder och blöt trappa, roligare än så blev det inte.
 
Till slut avtog regnet och jag gick ned på bryggan för lite fototagning. Här är jag uppe och nere samtidigt, eller?
Den utsträckta armen betyder inte att jag är på väg att tappa balansen utan jag bara gillar att spegla mig i vattnet med gråmolnen ovan :).
 
Andras bidrag på temat hittar ni här.
 
 
#1 - Steffe och Ingrid

Jättefin triss! Sista bilden är riktigt läcker.

#2 - KajsaLisa

Sista bilden blev verkligen lyckad och originell. Kliade mig i huvudet en stund innan jag läste och begrep den :)

#3 - Christina

Fin tolkning! Den sista bilden är rolig! Ha en skön söndag!

#4 - LarsIngvar

Fina bilder. Att du har olika sockor är ju inget fel, tycker jag. Det syns att det är blött ute och att du inte vill gå längre. Den tredje är en rolig bild. Titta här är jag.
Sen vill jag säga att du har en trevlig blogg. Det är första gången jag är inne här. Men det blir fler tillfällen.
Ha en bra dag.

#5 - Mia Ahlstrand

Verkar regna en hel del hemma i Sverige. Kom en skur här också igår. Härliga bilder där sista blir favorit!

#6 - Kattastrofen

Den sista bilden är min favorit. Snyggt trissat! :D

#7 - Freja

Fint varierade fotfoton, snyggt trissat. Gillar bilden där du vinkar allra bäst!

#8 - Katarina-Cinnamon

Fina bilder, den nedersta är effektfull, min favorit :-)

#9 - Erik Semlan

Vilken lyckad triss. Speciellt tycker jag om ditt tredje foto från bryggan.
Verkligen läckert bidrag, väljer trean!

#10 - Axart

Fint trissat! gillar verkligen sista bilden, läcker!
AX

#11 - Åke

Den blöta trappan talar: Ska mina fötter verkligen gå ut? Tre mycket bra bilder till temat :)