Barbro S

Fototriss - Hopp
Hopp är veckans nya trisstema och det är som tur ett vitt begrepp med många olika tolkningsmöjligheter. Då vi idag ser solen för första gången på flera veckor (i februari hade vi i Umeå bara 7 soltimmar totalt) ger det mig äntligen ett hopp om liv igen. Jämfört med den grå vinterdeppen som hållit en fast i en uppgivet hopplös känsla.
 
Min kära solkatt får åskådliggöra detta då hon hoppar upp på soffbordet och lägger sig i solens värmande strålar.
Sen måste vi förstås gå ut och njuta av vårdagen, men starka stormar får det att dåna i träden runtomkring och katten vill in fortast möjligt. För att fånga hennes hopp upp på kattrappan sätter jag kameran på att ta 5 bilder i snabb takt, men tyvärr missade jag ändå henne i luften. 
 
Här har hon just landat efter att ha hoppat upp på första trappsteget.
Nedanför henne är det bart gräs men en hel del snö ligger kvar som ni ser.
 
En liten promenad i omgivningarna tar mig till bygget av det nya äldreboendet, vilket ger hopp för framtiden. Kanske man får plats där någongång om det behövs. Först fotade jag den skylten men det blev lite tråkigt. Roligare är att tänka sig en akrobat hoppa ned och ta fatt i kedjan och svinga sig mellan lyftkranarna. Det kan man kalla fantasihopp men himlen är blå och jag blir så glad och hoppfull av att solen ändå visar sig idag (lördag).
Det var inte helt enkelt att få ihop en hopptriss:).
 
Andras bidrag hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Axart

Fint trissat tycker jag, och väldigt fin, njutande katt.
AX

#2 - Rajson

Du har verkligen jobbat hårt för att få ihop din fina triss!
Söt kisse och härlig blå himmel!

#3 - Violen på Brandholmen

Din hoppande katt ser ut att kunna njuta av livet!
Trevlig helg!

#4 - Eva Trillian

Nej, det var inte enkelt att få ihop en hopptriss men jag tycker du har lyckats såeciellt bra :) Gillar dina bilder med text!

#5 - Beppan

Katter har verkligen förmågan att kunna njuta av livets goda. Som vårens första varma strålar....

#6 - lilalili

En underbart Hoppfull triss!
Jag önskar dig en fortsatt skön söndag!

#7 - KajsaLisa

Fina kattbilder, det är fler än jag som njuter av vårsolen.
Ett tips angående den sista bilden, jag har försökt med tunnelbygget under Riddarfjärden för citybanan men inte fått till det.
Den gula kranen i rätt vinkel bildar ett kors. Fota det mot en knallblå himmel å har du en jättefin flagga.
Själv lyckades jag inte så du kan bli först med det.

#8 - Meta

Det var en fin triss katten är ju för skön
Ha en fin dag
Meta

#9 - Scaniatjejen

Tycker du fick till en fin triss med olika sorters hopp! Gillar bilden med lyftkranarna!

#10 - Anita A

Ibland är det knepigt med att få ihop trissen men det blev ju bra! Gillade text till bilden med lyftkranen, och en plats på hemmet kan man hoppas på när/om krafterna tryter ......

#11 - Freja

Härligt hoppfullt trissat! Och katter är inte de lättaste att regissera i fotograferandet...

#12 - Gunvor

Jag tyckte inte heller att det var så lätt att få till en hopptriss. men efter ett idogt funderande så löste det sig.
Gillar din soliga triss!

#13 - Lajsas Fotografi

Fin triss =)