Barbro S

Fototriss - Ätbart
Lite ätbart ska vi bjuda på i veckans triss. Lite blandat blir det från mig, lätt och gott men inget man blir mätt på någon längre stund.
 
Dagen igår bjöd på underbart försommarväder och jag åkte till stugan för att räfsa och byggstäda lite. En frukt hade jag med.
Av någon underlig anledning åt jag aldrig upp den utan den följde med i ryggsäcken hem.
 
Varför då? Jo, jag fick besök av brorsdottern A med barnen L och A som bjöd på färska munkar inköpta i staden då de varit ned för att titta på några evenemang i årets Kulturnatta. Här är det lilla A som visar att den verkligen är ätbar :).
Vi doppade våra fötter försiktigt i vattnet sittande på bryggan. Det var kallt men badtermometern visade på nästan 18°. Ska man tro det??
 
På eftermiddagen åkte jag ned till Kulturnatta för att höra på Mikael Wiehes uppträdande. Före det hann även jag med något ätbart på Rådhustorget i Umeå
Årets första kulglass med smak av brownie och blåbär. Mmm!
 
Andras bidrag till temat hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Mumsigt gott! Hoppas du har ätit upp päronet, frukt är både nyttigt och gott!

#2 - KajsaLisa

Varierad triss, första bilden var finurlig, dels fick du ett djup i den, dels fick du med temat.

#3 - Tant Otto

Härlig ätbar triss du fått till..jag har oxå glass med i min triss men av helt annat slag :)

#4 - lilalili

Härliga bilder på olika ätbara saker i din triss!
Ha en skön fortsättning på söndagen!

#5 - Hanna

Förstår att päronet åkte ned i väskan, så mycket annat gott som du hittade :-)

#6 - AXart

Fina ätbara bilder! även jag så Wiehe på torget :)
AX

#7 - mammakero

Stughelg var egentligen det vi tänkt från början, men det blev något annat. Det är alltid samma avvägande när vi har vår nyblivna 18-åring och tillika festprisse ensam hemma. Hoppas så att nästa helg, då älsta dottern kommer hem, att vi kan tillbringa åtminstone en natt i stugan...
Du visar verkligen tre GODA ätbara bilder! Ser fantastiskt gott ut i alla fall! Bra trissat!

#8 - Åke

Vilket kul ätbart det bjöds på denna dag :) Fin personlig triss :)

#9 - Freja

Så mycket smaskigt, snyggt trissat!

#10 - Life of Johanna

Den där kulglassen lät god