Barbro S

Fototriss - Glädje
Temat glädje i grå dyster november kan bli en ordentlig utmaning men jag väljer de små jag har närmast och tolkar in temat i Tusses kroppsspråk. När en katt ligger med magen blottad och benen upp är det ett tecken på att han är trygg och mår riktigt bra. Lite försiktigt först.
Den nya filten går i Tusses färger och den blev snabbt en favorit för kvällsmyset. Ja, på dagen också för nu sover de mycket när temperaturen i luft och på marken inte är så behaglig för nakna tassar och nos.
Lite mer i helfigur och sen märkte han att jag var intresserad med kameran redo och rullade runt med ännu mera glädje.
Jag varnade honom för blixten men han höll ändå sina ögon öppna så de blev intensivt, lite overkligt gröna. Nog är det väl en sorts kattglädje bilderna förmedlar? I alla fall jag blir glad när han mår så här gott :).
 
Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Monica o Jacob

Klart man blir glad när katten känner sådan tillit:-)
Fina bilder

#2 - SR FOTO

Hej
Fin kisse i en fin triss. Även jag har en kisse i fokus i min triss:)

#3 - Violen på Brandholmen

Härlig triss med en riktigt glad katt som kan konsten att posera!
Trevlig helg!

#4 - Lena i Wales

Dessa bilder gör i alla fall mej glad. Älskar katter och den här ser bara så gullig ut!

#5 - Spanaren

Blir glad av din fina filt och av den fina Tusse och tack för det/kram

#6 - Anki-itte

Fina kattbilder. Skulle bli glad om jag hade en så fin katt.

#7 - Musikanta

Bra inlägg om glädje - lite ovanligt antar jag! Men du känner ju din katt och vet när han är glad eller inte :-)
Kram från Ingrid

#8 - cissi

Vilken fin katt! Han ser verkligen glad och nöjd ut! :)

#9 - Anonym

Ja det där känner jag igen från min katt. En finfin triss.

#10 - Pia

Naw, vilken goding :) Tänk vilken glädje djur skänker sin familj! Fin triss!

#11 - Veiken

Härliga bilder på en lika härlig katt! Visst är det glädje när både människor och djur mår bra! :)

#12 - Veiken

Härliga bilder på en lika härlig katt! Visst är det glädje när både människor och djur mår bra! :)

#13 - Anna-Karin

Härliga glädjebilder på en älskad familjemedlem.

#14 - Aina E (Misswhatsit)

Så fina bilder på den underbara katten! Förstår att den är till glädje :)

#15 - Berit E i Kasperian

Klart katten är glad och njuter i fulla drag! Underbart, när de liksom krullar tassarna så där. :)
Jag tror att han spann också.
Dubbel glädje - mattes och misses. :)

#16 - Axart

fina bilder på fin katt!
AX

#17 - Freja

Jag älskar när mina katter visar hur trygga de är med oss, så jag blir glad även av dina fina bilder!