Barbro S

Fototriss - Ljus & Mörker
En vecka har gått och nu är det dags för nya fotoutmaningar. Veckans ämne "ljus och mörker" fungerar inte med bilder från Italienresan så nu har jag gått ut i min närmiljö och tagit nya bilder. Jag funderade först på att ta mig till en kyrkogård för att fotografera alla vackra ljus på gravarna denna allhelgonahelg, men regnet började strila och begränsade mig. En liten runda vid husen för att få med både ock fick räcka.
 
Några steg från min entré ser det ut så här när det börjar skymma vid fyratiden.
Speciellt vackra gatlyktor har vi inte men lite kul är att det blev stjärnhimmel på bilden:).
Det är tyvärr bara regndropparna som blixten lyser upp.
 
En vybild till över vår innergård utan blixt.
Bollpilarna är fina både med och utan löv samt som silhuetter.
 
Efter denna korta utesejour med katter och kamera var det skönt att gå inomhus för att mysa.
 
De andras bidrag hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Pia

Fin triss! Sådana här dagar och kvällar spenderas bäst inne framför en brasa ;)
Ha en fin kväll!
//Pia

#2 - Eva Trillian

Lyckad triss från ditt närområde :) Kul att du fick med stjärnor i bilden!

#3 - Violen på Brandholmen

Trevligt att se hur du bor! Det är ganska mysigt när det mörknar och gatubelysningen tänds! Vilken tur du hade som fick se en stjärnhimmel! Här är det regnigt och grått och inte en stjärna syns på himlen!

#4 - Berit E i Kasperian

Äsch, jag behåller stjärnillusionen. :)
Men visst är det trist när det mörknar så tidigt. Och än snabbare gick det genom den där s.k. normaltiden. :(
Men rätt som det är, så vänder det. :) Roligt att se hur du bor.
Berit E

#5 - cissi

Fin triss! Och på ett sätt är det skönt under den mörka tiden på året, man kan inte göra så mycket annat än att vila! :)

#6 - Spanaren

Fina trissbilder! Helst den mittersta bilden/kram

#7 - Musikanta

Ditt fina inlägg illustrerar temat perfekt! Det ser dessutom väldigt hemtrevligt ut där du bor. Skönt också med grannar så nära.
Kram från Ingrid

#8 - LEnaNorgren

När det nu bara blir mörkare och mörkare var det nog meningen att vi skulle gå i ide........men det är ju underbart att vi kan lysa upp våra hus i mörkret, med lyktor lampor och stjärnor.

#9 - Freja

Jag gillar den fejkade stjärnhimmlen, snygg triss!