Barbro S

Fototriss - På marken
Jaha, dags för fotoutmaning igen. Idag klädde jag på mig varmt och gick ut för att leta motiv till trissen som har tema "på marken" denna vecka. Lillgumman följde med en bit men såg att otäcka grannkatten (både lockande och skrämmande är han för henne) var ute så det blev inte så långvarigt. Storsvansen kommer fram när det är spännande.
Jag fortsatte på egen hand och på väg in i radhusområdet såg jag denna fulsnygga smutsnöhög kvar sen en dryg vecka.
Lite dinosaurielikt, tycker jag, med huvud, pucklar på ryggen, svans och ben :). Vad tycker ni?
 
In i skogen bortanför dagis gick jag och kände hur luften genast blev friskare. Skog är verkligen lungor för oss i tätbebyggelse. Där var det nyligen avverkat och jag hittade en perfekt gran att ha utomhus, men inte törs jag ta den bara så där. Ändå gissar jag att det som är smått avverkat bara kommer att ligga kvar. De större timmerstockarna tas nog om hand så småningom.
Det är vad jag fann på marken på min korta promenad idag.
 
Fler bidrag hittar ni hos Fototriss.
#1 - Axart

Fint trissat, och skog är väldigt viktig i staden. blir lite ledsen av nerhuggna träd även om jag förstår att det blir öppnare och ljusare..
AX

#2 - Anna-Lena

Gillar din triss.. särskilt för att den är aktuell.
Mittenbilden liknar en hund, tycker jag (lade först inte märke till pucklarna på ryggen)... och så funderade jag på var du bor, eftersom du visar riktig snö.
Umeå! Björkarnas stad, tilllika kulturhuvudstad. Det känns bra för en gammal västerbottning!

#3 - Åsbergs Foto

Fina bilder och en mycket söt kisse! :)

#4 - Violen på Brandholmen

Fin triss! Kul att följa med på din promenad! Vilken imponerande svans kissen har!
Trevlig helg!

#5 - Gammelsmurfen

Men det var väl en bra triss!

#6 - cissi

Skogen är verkligen underbar, men söta kissen blir ändå min favorit hos dej!

#7 - Anna-Karin

Fin markfynd längs din promenadväg.

#8 - Berit E i Kasperian

En dinosaurie, en hund - vete kattan (!) vad det är jag ser. Uppmärksamheten är det i alla fall inget fel på. Siktet inställt på något till höger om fotografen. :)

En så fin liten kissekatt du har. Och jag TROR att jag skulle våga hjälpa till med städningen genom att ta hem den lilla nedhuggna granen. :)

#9 - Oliver

Fin triss! Din dinosaurie liknar lite ett sånt där "roadkill" man brukar se längs vägarna. Tur att den här bara liknade...

#10 - Lena i Wales

Härlig triss! Vacker katt också. Jag gillar katter!

#11 - Musikanta

Visst är det en dinosaurie - eller möjligtvis en vilande drake. Fint med aktuella bilder - jag har inga sådan i min triss (som kommer så småningom) för jag tyckte det var så grått och träligt (som man säger här i Östergötland) ute...
Kram från Ingrid

#12 - Freja

Vilken fin katt, med yvig svans! Och jag hoppas snön blir vanligare än dinosaurier i vinter, jag längtar efter den!

#13 - Spanaren

Fina, fina kisse vinner mitt gillande bland markens trissar/ kram