Barbro S

San Marino, lite till
Tiden går och det var länge sen vi var i Italien nu, så känns det i alla fall, men än har jag inte visat alla bilder därifrån. Ja, alla blir det ju aldrig, tack och lov, så mycket foton som jag tar, men de jag vill ha med i alla fall.
 
Vi fortsatte vår promenad i San Marino efter vår sena lunch. Utan speciellt mål strosade vi runt och mådde bara bra. Här är en av stadsportarna.
Vi vände åter och gick samma väg tillbaka. Där fanns fler skulpturer att beundra och beröras av.
Denna kallas Mor o son. Jag lyckas inte hitta sonen men modern är vacker, rund och mjuk i formerna.
 
Mest berörande är nog denna lilla pojke som skriker så förtvivlat.
Jag läser på skylten att den är till minne av gisslandramat i Beslan, Ryssland september 2004. 
Så här ser vägen ut från porten och in mot staden. Jag tycker att taken är så vackra.
 
Nu blir det snabba kast. Vips står vi utanför Systembolaget, i San Marino!!! En smart affärsman som bott i Sverige har gett sin butik det namnet och givetvis handlar alla svenskar där :). Nja, inte alla, vi bara fotade.
Och sen lite julpynt i sommarvärmen:).
Efter detta var det dags att bege sig tillbaka till bussarna. Denna fina pelargång ledde oss rätt.
Lite senare hittar vi också porten ut ur staden.
Sen var det bara några trappor ned, ett snabbt besök i en souvenirbutik där jag köpte mig en nyckelring till min samling innan vi satte oss ned i bussen för hemfärden. Den gick relativt snabbt och lätt för när vi väl slingrat oss nedför berget så var det raka kustvägar hem till hotellet.
 
En middag ingick också i utflykten. Tillsammans med alla andra svenskar på hotellet klämdes vi in i en trång festlokal varvid ljudnivån nådde oanade höjder för ljudkänsliga mig. Vi placerades med två andra par och lyckades konversera någorlunda fast man nästan bara hörde den som satt närmast. Maten var okej, inget speciellt alls men jag fick min fisk när de andra åt kött så jag blev nöjd.
 
Ute skiner solen, det är -4°, ingen snö men frosten färgar lite vitt på tak och träd. Två adventsstjärnor har jag nu fått upp men mycket pynt återstår innan adventskänslan infinner sig i morgon. Snö hade naturligtvis förbättrat stämningen men nu är det ju bara att gilla läget tills den kommer.
 
Ha en skön helg!
                                             
#1 - Lena i Wales

Vilken trevlig tur vi får vara med på! Ha det bra!