Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är.
Jag fuskar lite med veckans fototriss. Bilderna är inte helt nytagna då det idag är en grå dag i Umeå med många gula löv på marken. Mycket roligare är det att visa bilder från förra helgen (faktiskt söndag-måndag 5-6/10) då jag besökte Italien.
 
Den för mig ganska okända regionen Marche med sitt vackra, kulliga landskap.
På söndagen var vi med på en tur till den fina renässansstaden Urbino varifrån bilden är tagen. Senare kom vi till det mer kända San Marino där vi kunde gå trappor (eller ta hissen) upp till stadens vindlande gränder där det just den dagen vimlade av folkmassor, även fast det inte syns på bilden.
Vi bodde i den lilla, i oktober, relativt avsomnade badorten Gabbice Mare. I måndags sken solen och jag vågade mig då på ett bad i Adriatiska havet.
Här ser stranden helt folktom ut men vi var ca 6-8 skandinaver som badade och njöt i det salta vattnet. Lite längre bort italienska fiskare med metspö och så några bleka engelsmän som just kommit samt en och annan hundägare på promenad med sin fyrfota vän.
 
Så här såg det alltså ut när jag var i Italien i veckan :).
 
Andras bidrag hittar ni hos Fototriss.
#1 - Katarina-Cinnamon

Så härligt det ser ut där :-)

#2 - Anneli - A'la Foto

Jag älskar hösten och ljuvliga höstlöv på backen så det hade jag gärna sett men detta är fint! Och så härligt att ha en hel strand nästan för sig själv! Var det så kallt redan eller varför var det så folktomt?

#3 - Ulla Laiho

Kan vara skönt att slippa den mörka hösten en stund - fina bilder och ett intressant trappbygge.

#4 - Beppan

Ser riktigt trevligt ut! Där skulle jag kunna tänka mig att spendera några höstveckor....

#5 - KajsaLisa

Längtar bort när jag ser dina bilder :)

#6 - Benita

Fina bilder i din triss, gillar den första bilden mest med det underbara landskapet. :)

#7 - cissi

Ja, jag undrar jag vad italienarna tycker om oss tokiga skandinaver som badar jämt! :) Ni verkar ha haft en trevlig semester

#8 - Freja

Åhh, vackra Italien, nu vill jag ut och resa!

#9 - Anki-itte

Vilka härliga bilder. Gillas.

#10 - KajsaLisa

Jag har aldrig besökt Italien, men blir sugen när jag ser dina bilder.