Barbro S

Tillbaka från Italien
Igår kväll kom vi tillbaka från vår korta resa i Italien. Jag var nöjd men supertrött igår och slocknade tidigt i min egen säng. Idag är jag lite piggare men har tagit det lugnt och nu ikväll är det födelsedagskalas hos släktingarna.

En liten hälsning ska ni få i alla fall. Flyget blev drygt 2 timmar försenat och det var redan mörkt när vi kom fram till vårt hotell, Sans Souci i Gabbice Mare, inte Pesaro som vi hade trott. Så här såg det ut åt ena hållet kl 20 ca.
Månen var halv och det var 19 plusgrader i luften, milt och skönt att promenera i. Vi gick för att få oss något att äta och det var inte helt lätt att finna öppna restauranger då mycket var stängt. Säsongen varar till september, sen är det bara bussar med svenskar, norrmän och finnar från Universal Tours som rör sig på de tomma gatorna och bara första kvällen för sen äter de flesta middag på hotellet, men inte alla. Nja, några fler var det väl, lite ryska och tyska hörde vi ibland.

Vi fann i alla fall en smörgåsbar där svenska pratades vid flera bord och beställde macka och dryck. Lite tid tog det, men till slut kom min mozzarellasmörgås som var riktigt god. Min vän fick aldrig sin skinksmörgås och den hade vi beställt direkt genom att peka på en bild. Så det borde varit klart, men vår italienska servitör verkade helt ovetande när vi bad om den. Lite snopet och besvikna blev vi, men vännen fick äta min halva macka. Vi var ändå inte så hungriga då. Så dumt att servitören gav sken av att förstå fast han tydligen inte begrep något.

Efter en halvgod sömn i lite för varmt rum (ändå balkongdörren öppen) i dubbelsäng med ett jättebrett lakan att dela på vaknade vi till en fin dag. Utsikten var då lite bättre från vår balkong mot Adriatiska havet.
Lockande, inte sant?

Mer hinner jag inte idag utan återkommer senare med mer om resans upplevelser. Ha en skön vecka i regnets Umeå eller var ni nu befinner er.
#1 - Musikanta

Förstår att du blev trött av resan som var så kort. Det tar ett tag innan man kommer ner på jorden. Ni verkar i alla fall ha haft det skönt. Konstigt att restaurangerna var stängda trots att det inte var så sent. Kanske bättre att resa till en storstad så här års.