Barbro S

Fototriss - Vägar
Först tänkte jag hoppa över veckans fototriss då dagen var full av annat trevligt, men när jag kom hem från Smakfestivalen och sensommarsolen fortfarande lyste varmt gick jag ut med katter och kamera i min närmiljö. Även gång/cykelbanor kan ju räknas som vägar. 
 
Den här lilla vägen mellan två bostadsområden på Glassgränd i Umeå är flitigt använd, även av bilar tydligen då betongklumpen tillkommit i sommar.
Ja, betonggrisen som den kallas ibland är inte ny men den har i många år stått oanvänd på sidan av vägen. Min lilla katt hittar mycket att nosa på och smyger snart in i vegetationen.
 
Katt nr 2 kommer rusande, så glad att se mig, och visar samma väg åt andra hållet.
Många barnfamiljer har flyttat in det senaste året och de små hittar roliga saker att göra i det småvilda naturområdet. Lillkillen i bakgrunden har cykelrally över täckbarkkullen.
 
Jaha, och så tredje bilden. Tur har jag för där kommer en farfar med sitt lilla barnbarn, min granne Stina, och livar upp vägen.
Heej Babbo, ropar hon och vinkar glatt, så söt i nya grönrandiga stövlar.
 
Fler bidrag på temat Vägar hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Anneli - A'la Foto

Fint tolkat och extraplus för kissarna i bilderna! Så söta! <3

#2 - Axart

Fina och händelserika bilder, katten tillför en berättelse. Jag undrar jag om det inte finns folk som är väldigt förtjusta i skyltar.. ;)
AX

#3 - Violen på Brandholmen

Bra triss med lite action i bilderna!
Trevlig helg!

#4 - Åsbergs Foto

Fina bilder på temat :)

#5 - Musikanta

Håller med alla föregående kommentatorer. Fint med lite liv i bilderna!
Kram

#6 - Madde

Vägar finns ju lite överallt :-)

#7 - Vivishagerom - fotoblogg

Hei
Kjempe fine bilder. I den siste veien, må det være koselig å bo.

Vivi

#8 - Veiken

Vilket fint område du bor i!
Det finns så många olika sorters vägar och det är så roligt att se vägar från hela Sverige! En bra triss!

#9 - cissi

Härliga vardagsbilder!! Barn livar verkligen upp ett område.

#10 - Karoleen

Mysigt =)

#11 - Berit E i Kasperian

Så snyggt trissat - tur också att både barn och katter har ett bilfritt område att röra sig i. :)

#12 - Kerstin

Fina höstbilder . Tur att det inte är nån helsvart katt som springer över vägen;=)

#13 - Caroline

Mycket hinner man se på en promenad :)

#14 - Freja

Mysiga vägar med mysiga katter!