Barbro S

Fototriss - Blått
Fototriss vill att vi letar motiv på temat blått idag och det ska väl gå bra fast himlen täcktes av vita slöjor väldigt länge. Jag åkte i alla fall iväg på fågelskådning och därifrån kommer den första bilden.
 
Massor av gäss och några änder i det stora blå.
Nåja, i en våtmark i alla fall. De flesta är grågäss men några vitkindade och två spetsbergsgäss ska också finnas, om inte just på bilden så alldeles i närheten.
 
På vägen hem lockade en blå båt mig att svänga av Kolbäcksbron och ner på Ön.
Den bästa bilden hade jag nog fått från bron men där gick det inte att stanna, tyvärr.
 
När jag kom hem sken solen på min lilla entréaltan och Tusse ville sola i blått ett tag.
Tre olika blåfärger fick jag med där. En del kattförståsigpåare kallar också Tusses päls för blå men för mig är den grå, och vit förstås.
 
Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Eva

Vilken dag, fylld av oväntat blått! Att ha ett tema som utmaning en dag är ingen dum idé. Man lägger märke till saker och ting man kanske inte skulle ha tänkt på annars, som t.ex. den blå båten.
Tack för att du tittade in på min blogg!
Eva

#2 - Gammelsmurfen

Tror inte Tusse bryr sig om vilken färg han har ;-) men en fin blå triss fick du till

#3 - meta

Blått vatten blir man aldrig trött p
Ha en fin söndag
Kram Meta

#4 - Berit E i Kasperian

Du fick ju till en jättefin triss. Med en gång... ;)

Jag vore ju inte jag om jag inte tyckte allra bäst om bilden med Tusse. Men i det här fallet är jag både jävig och partisk.

#5 - Emelie

Fina bilder! Å vilken söt Tusse! :)

#6 - KajsaLisa

Varierat och fina blå färger. Gillar mittenbilden mest.

#7 - Monica o Jacob

Bra varierad triss, favorit blir katten i korgen;-)

#8 - Violen på Brandholmen

Fin triss och jag faller förstås för sista bilden med katten!
Ha en skön dag!

#9 - Eva Trillian

Fina blå bilder :) Gillar variationen!

#10 - Lena i Wales

Blått är min färg, så dessa bilder tilltalar mej verkligen!
Ha det bra!

#11 - Jessica Högberg

Härlig triss, visst är det kul med tema... tex när man svänger av sin väg för man hittat nåt som passar in=))