Barbro S

Fototriss - Gräsrotsnivå
Denna vecka vill Helena att vi ska gå ned på knä och fotografera på Gräsrotsnivå. Då det idag är en mulen dag vill inte mina minikrokusar slå ut, men jag gissar att många fotograferat just de söta vårblommorna runt om i vårt fina land. Själv får jag leta annat.
 
Vi gick ut på årets första skogspromenad idag, min kära katt och jag. På gräsrotsnivå är just vad hon befinner sig där hon letar gamla och nya grässtrån att mumsa i sig.
Lite senare åkte jag till stugan där snön ligger kvar utom på vägarna. Men lite grönt finns det, bl.a. den här fina mossan som växer vid vårdtallens stam.
Vid en minigran spirar också blåbärens knoppar, med hopp om goda, näringsriktiga bär längre fram.
Det går åt rätt håll även om vi fick aprilväder både mars och nu i april. Minus 3,5 grader i natt så den bara segar på, våren. Men snart så!
 
Fler bidrag på temat Gräsrotsnivå hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Mysig triss! Skönt att våren är på väg hos dig också! Hos oss är det länge sedan vi hade snö!
Trevlig helg!

#2 - Anna-Lena

Ser ut som om det är lite mer snö i Umeå än i Falun.
Fast gröngräset är ju på väg.
Och blåbären...

#3 - Anemonen

En grön och fin triss från en härlig skogspromenad även om lite vitt finns kvar.

#4 - Eva Trillian

Våren anas trots allt även hos er :) och när den väl kommer vill det till att man hinner njuta!

#5 - Axart

Fina bilder och vacker katt!
AX

#6 - meta

Jasså minsann det börjar våras hos er me vad härligt. Fin bild på katten
Ha en fin och skön söndag
Kram Meta

#7 - Kari

Kul å se hur langt våren har kommet på de forskjellige stedene! Fin katt! Kari

#8 - Lena i Wales

Fin triss.men katten slog allt. Vilka färger!
Ha en trevlig helg!

#9 - cissi

Snö var det länge sen jag såg.....Sverige är verkligen ett avlångt land!

#10 - Veiken

Verkligen en bra triss. Mittenbilden med både snö och grönt är så läcker! :)

#11 - Anneli - A'la Foto

Vilken vacker padda du har! Och så härligt att ha en kamrat med ut på promenaden! :) Det blir så klart min favoritbild!

#12 - Spanaren

Var bor du som också har snöfäckar kvar?
Fina trissar!
Gullig kisse!
Fint blåbärsris!
Mossa, mossa är bara min favvobild/ kram

#13 - Åsbergs Foto

Söt kisse! :)