Barbro S

Fototriss - Nära
Dagen har fyllts av besök på Forslunda julmarknad med UMeGänget och i övrigt stilla aktiviteter då det var julfest igår. Tänkte först strunta i trissen men temat "Nära" kräver inga större utsvävningar/utflykter. Jag fick bara tänka till lite.
 
Det är lätt att koppla ordet nära till kära så en sådan triss får det bli. Mina kära tomtar som ligger i varsin kartong i förrådet den största delen av året får äntligen komma ut och vara nära varandra.
Vännen och jag träffades i eftermiddag för att se på reprisen av "På spåret" tillsammans. Lite fotnära blev det då.
Det är jag som gillar motivsockar :). Vi började med lite korsordslösande då teven var avslagen.
 
De käraste jag har är inte så ofta nära men här lyckades jag få dem på bild innan de särade på sig.
Tyvärr hann Desirée vakna av min närvaro. De börjar då slicka varandra så sött och kärleksfullt. Efter en stunds rengöring börjar de istället att slåss lite lätt eller stannar upp och tittar ilsket på varandra innan de går åt var sitt håll. Det är så lustigt att detta goa alltid slutar med småbråk. Mysko!
 
Fler närafoton hittar du hos Fototriss.
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Härlig triss! Kan inte låta bli att le åt andra bilden med fötterna så nära varandra! Ingen fotkurtis? Det börjar bli dags för tomtarna att krypa fram ur vrårna. Mina får vänta några dagar innan de får komma in i värmen. Trevlig helg!

#2 - meta

Bra triss och så söta katterna är där de kikar på varandra.
Ha det gott i Adventstid
Kram Meta

#3 - Anneli - A'la Foto

Vilka söta tomtar! :) Det är så katter gör! Det gör mina katter också! Det börjar med mys och tvätt och det ser så kärleksfullt ut sen slutar det med bråk och en av dem ger sig surt av. Jag har heller ingen förklaring egentligen. Det är märkligt! Önskar jag hade en vettig förklaring! Den sista blir min favorit för att katterna är så söta! :)


Ha en fin Lucia!

#4 - Anonym

Bra varierad triss, svårt att smyga på djuren för det mesta vaknar dom.
Vår snart 13 åriga Schäfer lyckas jag med ibland men det beror nog på att hon inte hör så bra:-)
Ha en skön söndag

#5 - KajsaLisa

Riktiga nära mysbilder, fint fångat.

#6 - Oliver

Härlig, mysig, känsla i bilderna!

#7 - Axart

fina trissbilder! mysigt katterna ser ut att ha det, och ni också.
AX

#8 - Mia Ahlstrand

Mysiga bilder! Högra katten ser ut som vår Troja!

#9 - Lena i Wales

Fin triss!
God Jul! Nadolig Llawen!
Önskar Lena från Wales