Barbro S

Fototriss - Prickar
Ett nytt tema för veckans triss är prickar. Det blir till att vara lite kreativ inomhus då en förkylning drabbat mig. Jag går runt i lägenheten med kameran men det är brist på prickar, tycker jag, öppnar dörren ut lite försiktigt. Kanske höstvinterdekorationen kan duga?
Ljungen är väl full med små rosa prickar.
 
Jag fortsätter på det rosa och tittar djupt i min blommande orkidée. Längst in i gapet kan anas lite prickar.
Det tredje motivet är knepigare. Det trodde jag aldrig att jag skulle få anledning att fotografera och ni kan nog ha svårt att gissa vad det är :).
Fullt med prickar från mina kära små när de trycker sina nosar mot fönstret för att spana på fågelmatningen utanför. 
 
Fler bidrag på samma tema hittar ni hos Fototriss.
 
 
#1 - Eva Trillian

Speciellt bra med nosprickarna. Unikt för din blogg - inte många andra som lär ha samma typ av blid :)

#2 - Berit E i Kasperian

Två vackra och en jättehärlig. :D
Underbart med nosavtryck. Tur det finns glas emellan. :)
Berit E

#3 - Berit E i Kasperian

Två vackra och en jättehärlig. :D
Underbart med nosavtryck. Tur det finns glas emellan. :)
Berit E

#4 - Musikanta

Jättefina bilder och en som är helt unik i bloggvärlden skulle jag tro! Grattis! Tänkte också ett svagt ögonblick på orkidéer fast jag övergav det snabbt för annat :-). Mitt inlägg kommer i morgon bitti.
Kram från Ingrid

#5 - cissi

Fina bilder! Bra att du berättade vad det sista var, kunde aldrig ha gissat! :)

#6 - meta

En bra triss, trodde det var luftbubblor i isen
Ha en fin vecka
Kram Meta

#7 - Tant Otto

Fina prickar du hittat..bra trissat!

#8 - Lena i Wales

Uppfinningsrikt och bra!