Barbro S

Lugnt!
Det betyder att det inte händer något speciellt att berätta om. Men några rader och några bilder ska jag väl få ner på pränt ändå. På släktmiddagen för den dryg vecka sen fick jag en fin blomma av min brorsdotter. Nu har den slagit ut i full blom och den är verkligen fin.
Kul att den har blommor både uppe och nere samt en till knopp på gång. En ovanligt tät sort måste det vara, magnifik i sin ovanlighet.
 
När solen visar sig får vi ofta fina solnedgångar så här års. Här är en.
Snart slocknar mer och mer av den fina julbelysningen men än syns stjärnor i mångas fönster. Mitt pynt ska få sitta kvar till tjugondag Knut för januari behöver också lysas upp.
 
I lördags var jag med vännerna i UMeGänget på bowling, men då alla banor var fullbokade fick vi prova på att spela biljard istället. Vi har två som kan spelet och de fick undervisa oss andra. Riktigt roligt även att få till några stötar. Jag låg länge sist men så lyckades min medspelare slå ned en av mina bollar (!) och sen fick jag ner två andra (mina) med endast en stöt så jag förlorade bara med en boll totalt :). Efter våra ansträngningar på biljardbordet gick de flesta av oss till restaurang Mix där vi åt olika pizzor och hade trevligt.
 
En liten sovande katt på det!
Igår träffades några av oss också på SF-biografen för att se en bra film. Vi valde "Pride" som jag hört talas om. Den var härligt mysig, smårolig och ändå allvarlig samt byggde på verkliga händelser 1984-85. Före det fika på Waynes coffée, för mig en spenat- och fetaostpirog till teet då jag var hungrig.
 
En som är hungrig mest jämt är Tusse men här sover också han ganska sött. 
Tyvärr var ena ögat öppet så blixten ger honom zombieaktig look.
 
Jo, en spelkväll har också hunnits med. L o H kom på besök i söndags med ett nytt Carcassone-spel som vi gav oss på. Jag har ett annat Carcassone som vi spelat förut men det här var en annan variant med lite nya regler som vi fick lära in. H vinner alltid!! Det måste vi ändra på! Till spelet snaskade vi på chokladpraliner, annat godis och lite ost med läckra kex som jag fått i julklapp. Mörsjödeli stod det på påsen och de fick högt betyg av mina vänner.
 
Varför ska man nu berätta allt det här för osynliga läsare? Ja, inte vet jag, men kanske för att hålla uppe en liten trivselfasad så inte januaridepressionen tar över. Jag har inte känt av den alls än för jag lyckas njuta av lugnet, att det inte är så stressigt just nu utan att jag hinner med, till och med en del pyssel som legat länge. Flera år har jag tänkt sy nya fodral på dynorna till rottingmöblerna ute på min inglasade balkong. Ambitionerna har med tiden sjunkit och idag är jag jättenöjd att jag fyllt en av dynorna med skumgummifyllning äntligen. Det får räcka så nu :).
 
Ett annat projekt jag har är att gå igenom ett gammalt album från min pappas ungdom på 30-talet och scanna in en del av de bättre bilderna. Någon gång kanske man kan göra en liten släktbok av de och andra bilder som finns i min ägo. Jag har också tänkt på det länge men nu, efter att idag ha handlat på Willys och senare på Coop, ringt samtal till försäkringskassan, postat brev till bokklubb och snart jubilerande kusin, tvättat en maskin och tagit hand om det jag tvättade igår, bytt batterier på utebelysningen, diskat bort och konstaterat att det inte är något jag vill se på tv, kan jag nu börja med scanningen.
 
Vad gör ni nu i januarimörkret, ni som liksom jag är daglediga? Har jag några sådana läsare, tro? Jag ser ju bara antalet, aldrig vilka ni är. Lämna gärna en kommentar, bara ett litet hej vore roligt.
 
Hur som helst, må så gott och ha en fortsatt bra vecka.
 
 
#1 - Lena i Wales

Det händer ju riktigt mycket!
Vad intressant med det gamla albumet, borde nog göra samma.
Ha stt bra slut på veckan!