Barbro S

Vinterväxlingar
När jag kom hem på torsdagkväll var det fortfarande -11°, en temperatur vi haft ganska länge. Även kallare nattetid. På ca en halvtimme förändrades vädret och plötsligt var det varmt, bara en plusgrad med begynnande regn i luften. Så snabb väderväxling har jag inte upplevt som jag själv minns. Då skyndade jag mig och tog kameran samt kattsällskap utomhus för att föreviga lite finvinter innan den skulle regna bort.
 
De små hade inte varit ute på länge så vi trivdes en stund alla tre. Till höger nere lyser Tusses ögon, av glädje eller?
Lite mysko himmelsfärg klockan åtta på kvällen men redigeringsprogrammet gör i alla fall snön tydligare.
 
Bollpilen lyser frostigt fin.
Desirée går försiktigt på den grusade gången.
Mer sanningsenligt ljus här.
 
Att snö kan vara så vackert. Den gömmer den fula brungrå naturen tills det är dags att vakna igen till våren och då börja fylla på med färg. En normal vinter alltså.
Numera regnar snön bort med jämna mellanrum tyvärr. Här anas regndropparna i mörkret (av blixten) och då är det dags för oss tvåbenta och fyrbenta att vända åter hemåt.
Även en liten utevistelse piggar upp. Nu på lördagkväll har minusgraderna kommit åter, än bara knappt en, men mycket har redan tinat, regnat bort och smutsats ner därute. 
 
Det blev i alla fall en havsuflykt idag i behagliga plus två grader. De bilderna kommer senare till veckan för i morgon ska jag ut och promenera med UMeGänget i en stadsdel vi inte vandrat i tidigare. Ingen känner jag som bor där heller numera så det var nog minst 25 år sen jag var på Carlshem sist. Jag bara passerar när jag kör Kolbäcksleden (E4:an) och ska vidare till Holmsund för golf och annat.
 
 
#1 - Musikanta

Underbara bilder! Jag får en vision av Henri Rosseau.
Kram från Ingrid